|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN DERİCİ (serkanderici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste toplumun doğa ile ilişkileri tedarik zinciri uygulamaları üzerinden ele alınacaktır. Bu ilişkilerin çeşitli yönlerini ifade eden kavramlar, yaklaşımlar, uygulamalar ve buna bağlı toplumsal hareketler anlatılacak ve tartışmaya açılacaktır. Kısacası dersin amacı, vaka çalışmaları ve tartışmalar yoluyla lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde çevresel konuların anlaşılmasını sağlamak ve bu konulara dikkat çekmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sürdürülebilirlik kavramının ne anlama geldiğini ve tedarik zinciri ile olan ilişkisini açıklayabilir |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yeşil tedarik zinciri yönetiminin temel unsurlarını tanımlayabilir |
PÇ-6 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip etme
PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Lojistik sektörünün hangi ekolojik sorunlara neden olduğunu açıklayabilir |
PÇ-3 Temel istatistik ve karar almada kullanılan modelleme yöntemlerine hâkim olma
PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-2 Türk hukuk sistemi ile dış ticaret mevzuatına hâkim olma PÇ-3 Temel istatistik ve karar almada kullanılan modelleme yöntemlerine hâkim olma PÇ-4 İnsan ilişkileri, örgütsel davranış ve iletişim konusunda etkin olma PÇ-5 Çalıştığı sektörle ilgili üretim yönetimi ve süreçleri ile ilgili bilgi sahip olma PÇ-6 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip etme PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme PÇ-8 Alanıyla ilgili finansal kararlar verebilme PÇ-9 Uluslararası ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme PÇ-10 Alanıyla ilgili muhasebeleştirme işlemlerini ve finansal tabloları hazırlayabilme ve yorumlayabilme PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme PÇ-14 Sanatsal, kültürel ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-15 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
|
DÖÇ-5 |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-2 Türk hukuk sistemi ile dış ticaret mevzuatına hâkim olma PÇ-3 Temel istatistik ve karar almada kullanılan modelleme yöntemlerine hâkim olma PÇ-4 İnsan ilişkileri, örgütsel davranış ve iletişim konusunda etkin olma PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme PÇ-8 Alanıyla ilgili finansal kararlar verebilme PÇ-9 Uluslararası ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme PÇ-13 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. PÇ-14 Sanatsal, kültürel ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-15 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ile sürdürülebilirlik kavramının ilişkilendirilmesi, iş dünyası ve lojistik sektöründe sürdürülebilir kalkınmanın temel ilkelerinin tanıtılması, yerel ve küresel ölçekte lojistik ve tedarik zincirinin çevresel, finansal ve sosyal etkilerinin incelenmesi, söz konusu etkilerin neden minimize edilmesi gerektiğinin aydınlatılması ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Konuların ve Dersin İşlenişinin Tanıtımı | Anlatım, soru ve cevap |
2 | Kavramlar | Anlatım, soru ve cevap |
3 | Sürdürülebilirlik Kavramı, Tedarik Zinciri ve Sürdürülebilirlik İlişkisi | Anlatım, soru ve cevap |
4 | Lojistik Sektörü ve Ekolojik Etkileri | Anlatım, soru ve cevap |
5 | Yeşil Tedarik Zinciri Yönetimi ve Tedarik Zincirinin Yeşillendirilmesi | Anlatım, soru ve cevap |
6 | Tersine Lojistik Kavramı ve İşleyişi | Anlatım, soru ve cevap |
7 | Dünya’da ve Türkiye’de Yeşil Lojistik Uygulamaları | Anlatım, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeşil Lojistik Faaliyetlerinin Desteklenmesinde Yönetişim Mekanizmaları | Anlatım, soru ve cevap |
10 | Kent Lojistiğinde Sürdürülebilirlik Stratejileri, Kentlerde Yeşil Lojistik | Anlatım, soru ve cevap |
11 | Gıda Sektörü ve Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Yönetimi | Anlatım, soru ve cevap |
12 | Lojistik Sektörünün Ekolojik Etkilerini Analiz Eden Yöntemler ve Eleştirisi | Anlatım, soru ve cevap |
13 | Lojistik sektörü ve sürdürülebilirlik ilişkisi ile ilgili örnek okumalar ve tartışmalar | Anlatım, soru ve cevap |
14 | Lojistik sektörünün ekolojik etkilerini belgesel ve filmler üzerinden okumak | Anlatım, soru ve cevap |
15 | Genel Tekrar ve Tartışma | Anlatım, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ayşegül Mengi ve Nesrin Algan, Küreselleşme ve Yerelleşme Çağında Bölgesel Sürdürülebilir Gelişme, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2003. (Ana Kitap) | |
2 | Carlos Suriel, Green Logistics: Improving the Environmental Sustainability of Logistics, United States, Kogan Page Limited, 2010. (Ana Kitap) | |
3 | Gülsün Karaçay, Tersine Lojistik: Kavram ve İşleyiş, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 14, Sayı 1, 2013, s. 317-332. (Yardımcı Kaynak) | |
4 | Jesus Gonzalez-Feliu vd., Sustainable Urban Logistics: Concepts, Methods and Information Systems, Berlin, Heidelberg, 2014. (Yardımcı Kitap) | |
5 | Esra Zengin ve Ebru V. Ocalir Akunal, “Green Logistics Practices in Turkey,” Journal of Management, Marketing and Logistics, Volume 4, Issue 2, 2017, s. 116-124. (Yardımcı Kaynak) | |
6 | Chen-Lung Yang ve Suyuan Lien, “Governance Mechanisms for Green Supply Chain Partnership,” Sustainability, Volume 10, Issue 8, 2018, s. 2681. (Yardımcı Kaynak) | |
7 | WWF, Türkiye’nin Ekolojik Ayak İzi Raporu, İstanbul, Ofset Yapımevi, 2012. (Yardımcı Kitap) | |
8 | Aykut Çoban, “Doğa Toplum ve Yöntem,” H. Reyhan, H. H. Doğan, A. Mutlu, A. S. Reyhan (der.) Sosyal Çevrebilimleri, Ankara, Siyasal Kitabevi, 2014. (Yardımcı Kaynak) | |
9 | Ruşen Keleş, Can Hamamcı ve Aykut Çoban, Çevre Politikası, 7. Baskı, Ankara, İmge Kitabevi, 2012, s. 67-86. (Yardımcı Kitap) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Notlar, Projeksiyon Cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |