|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALEVİ BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, tarihi sosyolojik açıdan kuramsal ve kavramsal boyutta ele almaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarihi sosyolojik perspektifle ele almak ve sosyolojide tarih ile ilgili kuramları tartışmaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarih ve toplum | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
2 | Sosyoloji- tarih ilişkisi | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
3 | Tarihi sosyolojik açıdan ele alma yöntemleri | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
4 | Tarihi sosyolojik açıdan ele alma yöntemleri | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
5 | İbn-i Haldun | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
6 | Niyazi Berkes | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
7 | Max Weber | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Annales Okulu | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
10 | Braudel | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
11 | Theda Skocpol | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
12 | Postmodern tarih okumaları | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
13 | Postmodern tarih okumaları | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
14 | Immanuel Wallerstein | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
15 | Genel değerlendirme | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yelken, Ramazan. (2009). Tarih Sosyolojisi. Ankara: Vadi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 199 |