|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALEVİ BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Etnik grup, etnisite, milliyetçilik gibi kavramlar doğrultusunda toplumsal alt gruplar arasındaki ilişkileri, görelilik bakış açısı bağlamında tartışmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etnisite, etnik grup ve görelilik gibi kavramlardan faydalanarak toplumsal yapıda etnik grupların konumu ve ilişkilerini ele almayı içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etnik sosyoloji kavram ve içerik | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
2 | Etnik sosyoloji kavramları | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
3 | Etnik sosyoloji metodolojisi | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
4 | Etnisite kavramı | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
5 | Etnik gruplar | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
6 | Etnik kimlik | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
7 | Etnik grupların toplumsal yapıdaki yeri | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etnik grupların toplumsal yapıdaki etkileşimleri | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
10 | Dünyadan etnik grup örnekleri | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
11 | Türkiye'den etnik grup örnekleri | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
12 | Sosyolojik yaklaşımlar | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
13 | Klasik teoriler | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
14 | Modern yaklaşımlar | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
15 | Postmodern yaklaşımlar | Sözlü anlatım, grup tartışması, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Malesevic, S. (2019). Etnik Sosyoloji. Ankara: Nobel. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 20 |
5.Rapor | 14 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |