Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Bilimsel araştırma tekniklerini uygulayarak bir çalışma yürütebilir |
PÇ-1 Alanındaki yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 |
Yürüttüğü çalışmayı raporlaştırabilir |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Çalışmayı seminer olarak düzenleyebilir |
PÇ-5 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-6 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak yapılan araştırmaları raporlaştırıp seminer olarak sunmak. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Seminer çalışmaları ve ders içeriği hakkında genel bilgi, |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
2 |
Bilimsel araştırma teknikleri hakkında genel bilgiler |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
3 |
Bilimsel araştırmaların nasıl yapılacağı, verilerin karşılaştırılması |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
4 |
Araştırma ve seminer örnekleri üzerinde çalışma |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
5 |
Seminer sunumu |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
6 |
Seminer sunumu |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
7 |
Seminer sunumu |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
10 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
11 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
12 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
13 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
14 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
15 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü anlatım-soru- cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Kumar, Ranjit. (2015). Araştırma Yöntemleri: Yeni Başlayanlar İçin Adım Adım Araştırma Rehberi. (çev. Güçlü Şekercioğlu). Ankara: Egde Akademi. |
2 |
Creswell, J. W. (2013). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları.4.b. (çev. S. B. Demir) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. |
3 |
Punch, K. F. (2014). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. (çev. Dursun Bayrak). Ankara: Siyasal Kitabevi. |
4 |
Patton M. Q. (2014). Nitel araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (çev. F. Z. Öztürk). Ankara: Pegem Akademi. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap ve makaleler |