|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALEVİ BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDEM AKIN (erdemakin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Somut Olmayan Kültürel Miras Öğelerini ve önemini Alevi-Bektaşi inancı kapsamında değerlendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Somut olmayan kültürel miras hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanındaki yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Somut olmayan kültürel miras ile Alevi-Bektaşi inancı arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-1 Alanındaki yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alevi-Bektaşi inanç ve kültürü içerisinde yer alan Somut Olmayan Kültürel miras unsurları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür ve Miras Genel Kavramları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Somut Olmayan Kültürel Miras ve Korunması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Hacı Bektaş ve Felsefesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Türk Tarihinde Nevruz İnancı ve Ritüeli | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Orta Asya’da Nevruz Kutlamaları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Hıdırellez ve Hızır İnancı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Fatma Ana Kültü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Semah | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Alevilikte Ocak | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Cem İbadeti | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Alevi Bektaşilikte Makam ve Uygulamalar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Alevi Bektaşi Mutfağı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Deyişler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Anadolu Aşıkları ve Zakirlik | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akın, Bülent. (2020). Kırklar. Kitabevi Yayınları: Ankara. | |
2 | Akın, Bülent (2020). Ritüelleri ve Anlatılarıyla Kutsal Mekanlar. Paradigma Akademi: Çanakkale. | |
3 | Akın, Bülent (2020). Kızılbaş Oğuzlar ve Şah İsmail'in Anayurdu Diyarbakır. Kitabevi Yayınları: İstanbul. | |
4 | Akın, Bülent ve Baharlu, İlgar (2022). Erbabü't Tarık. Paradigma Akademi: Çanakkale. | |
5 | Korkmaz, İskender ve Çeribaş, Mehmet (2022). Gaziantep Alevi Kültürü İmam Musa Kazım Ocağı. Paradigma Akademi:Çanakkale. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 2 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |