|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
OYA ESRA BEKTAŞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencinin sinema filmlerinde işlenen felsefi problemlerin farkına varması ve analizini yapmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Medya alanına ilişkin olarak eleştirel bir bakış açısı kazanır. |
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Felsefenin kavram, soru ve sorunlarını sinema filmleri çerçevesinde çözümler. |
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sinema ve felsefe arasında ilişkileri görme. |
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Derste felsefi problemlerin ağırlıklı olarak işlendiği filmler seçilerek analizleri yapılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sinema ve felsefe arasındaki ilişki | Tartışma Yöntemi |
| 2 | Sinema filmlerinde işlenen felsefi temalara genel bakış | Tartışma Yöntemi |
| 3 | Agora filminin analizi | Tartışma Yöntemi |
| 4 | Agora filminin analizi | Tartışma Yöntemi |
| 5 | Matrix Filminin Analizi | Tartışma Yöntemi |
| 6 | Matrix Filminin Analizi | Tartışma Yöntemi |
| 7 | Eternal Sunshine of the Spotless Mind filminin analizi | Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Waking Life filminin analizi | Tartışma Yöntemi |
| 10 | Waking Life filminin analizi | Tartışma Yöntemi |
| 11 | Truman Show filminin analizi | Tartışma Yöntemi |
| 12 | Truman Show filminin analizi | Tartışma Yöntemi |
| 13 | Memento filminin analizi | Tartışma Yöntemi |
| 14 | Memento filminin analizi | Tartışma Yöntemi |
| 15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Andrew, J. Dudley, Sinema Kuramları, (Çev. İ. Şener), İzdüşüm Yay., İstanbul 2000. | |
| 2 | Bazin, Andre, Sinema Nedir?, (Çev. İ. Şener), İzdişüm Yay. İstanbul, 2000. | |
| 3 | Büyükdüvenci S., Ruken S. Öztürk (Ed. ve Çev.), Postmodernizm ve Sinema, Ark Yay., Ankara,1999 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitap, makale, powerpoint sunusu | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||