Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / STİ-104 - SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: STİ-104 Adı: SAĞLIK KURUMLARINDA MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ARİF NİHAT SAMUR (asamur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere müşteri ilişkilerinin önemi ve işletme devamlılığı üzerindeki rolü, müşteri odaklı bir kültürün yaratılması ve yönetilmesinin gerekliliğinin öneminin kavratılması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müşteri İlişkileri kavramını ve özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-39 Müşteri ilişkileri konusuna strateji oluşturur.
PÇ-41 Kurumsal halkla ilişkiler için gerekli olan yazılı, sözlü, görsel ve işitsel teknikleri bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Yeni müşteri kazanma ve müşteriyi elde tutma stratejilerini öğrenebilir. PÇ-39 Müşteri ilişkileri konusuna strateji oluşturur.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Müşteri ilişkilerinde hizmet kalitesininin önemini açıklayabilir. PÇ-40 Müşteri ilişkilerinde müşteri bağlılığı ve kalitenin önemini öğrenir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Müşteri ilişkileri yönetimi kavramı, müşteri ilişkilerini geliştirme ve müşteri hizmeti, müşteriyi kazanma ve elde tutma, müşteri ilişkileri faaliyetlerinin etkilerinin ölçülmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müşteri İlişkileri Kavramı, Tanımı ve Özellikleri. Anlatım.
2 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi ve Rekabet Üstünlüğüne Etkisi. Anlatım,tartışma.
3 Müşteri İçin Değer Yaratma ve Müşteri Yönlü Olma. Anlatım,soru-cevap.
4 Müşterilerle İletişim Modellerini ve İletişim Becerilerini Geliştirme. Anlatım,tartışma.
5 Müşteri hizmet kalitesi kavramı ve müşteri hizmetleri için kontrol listesinin hazırlanması. Anlatım.
6 Müşteri Kazanma, Tutma ve Müşteri Tutma Programlarının Geliştirilmesi. Anlatım,tartışma.
7 Kaybedilen Müşterileri Tekrar Kazanma Stratejileri. Anlatım,tartışma.
8 Ara Sınav
9 Müşteri Şikayetleri ve Şikayetlerin Ele Alınması. Anlatım,soru-cevap.
10 Mükemmel Müşteri Hizmeti Sunma ve Müşteri İlişkilerinde Hizmet Kalitesi. Anlatım.
11 Müşteri İlişkileri Ölçüm Teknikleri. Anlatım.
12 Müşteri İlişkilerinde Kritik Olay Tekniği. Anlatım.
13 Müşteri İlişkileri Anketi. Anlatım,tartışma.
14 Kıyaslama(Benchmarking). Anlatım.
15 Müşteriyi Anlama ve Değerlendirme Araştırması Örneği. Anlatım,soru-cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirel, Y. (2006), Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul.
2 Odabaşı, Y. (2000), Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90