|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARİF NİHAT SAMUR (asamur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin içinde yaşadıkları toplum sorunlarını gözlemlemelerine, topluma karşı sorumluluklarını takım çalışması içinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatif alarak gerçekleştirebilmelerine katkıda bulunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gönüllülük Çalışmaları ile ilgili kavramsal bilgileri açıklayabilir. |
PÇ-9 Kendini geliştirmeye istekli ve coşkulu olur. PÇ-12 Bireysel çalışmalarda sorumluluk ve/veya yetki alabilir ve bunların gereğini yerine getirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Toplumda farkındalık oluşturacak projeler hayata geçirilebilir. |
PÇ-12 Bireysel çalışmalarda sorumluluk ve/veya yetki alabilir ve bunların gereğini yerine getirir. PÇ-14 Takım çalışması yapar. PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme yeteneğine sahiptir. PÇ-24 Sağlık turizmi işletmeciliğini ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyabilir. |
PÇ-8 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, hoşgörülü ve sabırlı bir insan haline gelir. PÇ-17 Sabırlı, özgüveni olan, kendisine ve çevresine saygılı, kolay ve etkili iletişim kurabilen ve mesleki gelişmeleri izleyecek dinamizmde sağlık turizmi meslek elemanları yetişir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma, proje yazma, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, yaratıcı projeler geliştirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar | Anlatma Yöntemi |
2 | Örnek sosyal sorumluluk projelerinin Tanıtımı | Anlatma Yöntemi |
3 | Proje yazma | Anlatma Yöntemi |
4 | Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | Anlatma Yöntemi |
5 | Proje taslağı sunumu | Anlatma Yöntemi |
6 | Proje uygulamaları | Saha Çalışması |
7 | Proje uygulamaları | Saha Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proje uygulamaları | Saha Çalışması |
10 | Proje uygulamaları | Saha Çalışması |
11 | Proje uygulamaları | Saha Çalışması |
12 | Proje uygulamaları | Saha Çalışması |
13 | Proje uygulamaları | Saha Çalışması |
14 | Proje sunumları ve değerlendirme | Proje Sunumu |
15 | Proje sunumları ve değerlendirme | Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aksoy, B., Çetin, T. ve Sönmez, Ö.F (2009). Topluma hizmet uygulamaları, Ankara: Pegem Akademi. | |
2 | Kuzucu, K. ve Kamer S. T. (2009). Topluma hizmet uygulamaları, Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 60 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |