|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bizans dönemi Türkiye ve Yurtdışındaki müzelerde bulunan ve kazılar sonucunda ortaya çıkan küçük el sanatları eserlerini inceleyip çeşitlerini, materyallerini ve yapım tekniklerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bizans el sanatı ile ilgili genel tanımları yapabilir |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bizans el sanatlarının çeşitlerini bilir |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | bizans el sanatlarında kullanılan malzemenin tanımını yapabilir |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | bizans el sanatlarında kullanılan üretim tekniklerini bilir ve esere baktığında onu ayırt edebilir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bizans el sanatlarıyla ilgili genel kavramlar, malzemelerin tanıtılması. kilise hazinelerinin tanıtılması. el sanatlarında kullanılan malzemeler ve kullanım yerleri. ve el sanatlarının çeşitleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bizans el sanatlarının üretiminde kullanılan materyaller | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Maden yapım ve süleme teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Bizansta ökaristi ayini ve ökaristi ayininde kullanılan maden eserler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | ökaristi ayininde kullanılan maden eserler 2 | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | ökaristi ayininde kullanılan maden eserler 3 | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Bizans aydınlatma teknikleri ve maden aydınlatma araçları | lecture, discussion, question and answer |
7 | maden kandiller ve çeşitleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | maden kandiller ve çeşitleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | maden kandil ayakları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | maden polycandilionlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | maden rölikerler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | kilise hazineleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | kilise hazineleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | kilise hazineleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M. Acara, Bizans maden sanatında dini törenler sırasında kullanılan (liturjik) eserler Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sanat Tarihi Bölümü Doktora Tezi, 1997 | |
2 | M. Acara, 'Bizans Ortodoks Kilisesinde Liturji ve Liturjik Eserler", Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 15/1 (1998), s. 183-201 | |
3 | Kolektif, Kalanlar: 12. ve 13.Yüzyıllarda Türkiye'de Bizans, İstanbul, 2007 | |
4 | D. Buckton, The Treasury of San Marco Venice, Milan 1984 | |
5 | J. W. Hayes, Late Roman Pottery, London, 1972 | |
6 | J. Vroom, Byzantine to Modern Pottery, Bıjleveld, 2005 | |
7 | Ioannis Motsianos and Karen S. Garnett, Glass, Wax and Metal: Lighting technologies in Late Antique, Byzantine and medieval times, Oxford, 2019 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 101 |