|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bizans dönemi Türkiye ve Yurtdışındaki müzelerde bulunan ve kazılar sonucunda ortaya çıkan küçük el sanatları eserlerini inceleyip çeşitlerini, materyallerini ve yapım tekniklerini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bizans el sanatlarıyla ilgili genel kavramlar, malzemelerin tanıtılması. kilise hazinelerinin tanıtılması. el sanatlarında kullanılan malzemeler ve kullanım yerleri. ve el sanatlarının çeşitleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sion Hazinesi. buulunuşu, önemi, hazine içerisindeki eserler. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Bizans dönemi fildişi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Bizans Dönemi Tekstil | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Bizans cam sanatı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Bizans Seramik Sanatı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Bizans Kitap sanatı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Bizans Kitap sanatı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bizans Sikkeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Bizans Sikkeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Bizans Sikkeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | Bizans Sikkeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Bizans Sikkeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | Bizans Sikkeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | Bizans Sikkeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | J. W. Hayes, Late Roman Pottery, London, 1972 | |
| 2 | J. Vroom, Byzantine to Modern Pottery, Bıjleveld, 2005 | |
| 3 | Anthony Cutler, The Craft of Ivory: Sources, Techniques, and Uses in the Mediterranean World, A.D. 200-1400, 1985 | |
| 4 | Eunice Dauterman Maguire and Rose Choron, Weavings from Roman, Byzantine and Islamic Egypt: The Rich Life and the Dance, 1999 | |
| 5 | Ioannis Motsianos and Karen S. Garnett, Glass, Wax and Metal: Lighting technologies in Late Antique, Byzantine and medieval times, Oxford, 2019 | |
| 6 | Jennifer Ball, Byzantine dress, 2005 | |
| 7 | ZELİHA DEMİREL GÖKALP, YALVAÇ MÜZESİ BİZANS SİKKELERİ, Ankara 2009 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 101 | ||