|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yaz Stajı | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ortopedi, Nöroloji, Nöroşirurji, Pediatri, Genel cerrahi, Plastik cerrahi, Kardiyoloji, İnfeksiyon, Geriatri, Fizik Tedavi ve Romatoloji ünitelerinde ve Rehabilitasyon merkezinde klinik uygulama yapmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sorumlu ergoterapistin ihtiyaç duyması halinde gerekli uygulamalarda yardımcı olabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-4 Tıbbi rehabilitasyonda temel değerlendirme prensiplerini bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-6 Fizik tedavi modalitelerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. |
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | İş ve Uğraşı terapisinde uygulanması gereken ısı ışık ve elektroterapi modalitelerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-6 Fizik tedavi modalitelerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. |
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | Fizyoterapi ünitesi bünyesinde ve diğer hastane çalışanlarıyla ekip çalışmasının gerektirdiği sorumlulukla çalışır. |
PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Klinik uygulama | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 2 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 3 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 4 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 5 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 6 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 7 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 10 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 11 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 12 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 13 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 14 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 15 | Staj | Beceri Geliştirme, Gözlem |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sağlık Ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi. Prof. Dr. Hülya Kayıhan. İstanbul Tıp Kitabevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Hastane | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 6 | 8 | 100 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 40 | 3 | 120 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||