|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri kazandırmaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Beden eğitimi öğretim programının temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Beden eğitim programının kazanımlarını, öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Beden Eğitimi programının eğitim durumlarını ve ölçme değerlendirmesini kavrayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Beden eğitimi öğretim programının temel kavramları açıklayabilecek, beden eğitim programının kazanımlarını, öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecek, programın eğitim durumlarını ve ölçme değerlendirmesini kavrayabilecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Eğitim, teknoloji ve öğretim programı ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 2 | Beden eğitimi öğretim programı amaçları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 3 | Beden eğitimi öğretim programı perspektifleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 4 | Öğretim programı içindeki Değerlerimiz ve Yetkinlikler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 5 | Öğretim programlarında Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 6 | Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı’nın özel amaçları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 7 | Beden Eğitimi dersi öğretim programı uygulama esasları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı uygulamasında dikkat edilecek hususlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 10 | Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı uygulamasında dikkat edilecek hususlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 11 | Fiziksel Etkinlik Kartlarının Tanıtımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 12 | Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Yapısı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 13 | Öğrenme ve alt öğrenme alanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 14 | Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 15 | Öğretmen yeterlikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Demirel, Ö. (2019). Eğitimde program geliştirme-Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 85 | ||