|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı doğa sporları ile ilgili spor branşlarını öğrenciye tanıtmak ve deneyim kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Doğa sporlarının tanımı ve tarihçesini açıklar |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Doğa sporlarının çeşitleri ve sınıflandırılmasını açıklar |
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Doğa yürüyüşü, tırmanış ile ilgili teknik bilgilere sahip olur. |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| kampçılık, doğa yürüyüşü, doğada yön bulma, doğada güvenlik, doğa sporları ekipmanları, düğümler, oryantring, mağaracılık, | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Doğa sporlarının tanımı, tanıtımı Tarihi gelişimi ve Türkiye’de doğa sporları, Doğa sporunun felsefesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 2 | Malzeme tanıtımı Uygulama kuralları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 3 | Alternatif doğa sporları Türkiye de kamp alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 4 | Doğal yaşam ve özelikleri Çevre bilinci | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 5 | Yürüyüş Bilgisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 6 | Yön bilgisi, harita, pusula, GPS, yer ve yön tayini ,Hava bilgisi, tehlikeler ve korunma yolları, beslenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 7 | Doğada yaşam sürdürme ısı iletimi, güvenlik ve ilk yardım | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Doğada yaz ve kış şartlarında arama kurtarma bilgisi, çığ bilgisi Doğa yürüyüşü bilgisi ve uygulamaları Karlı alanlarda barınak yapma Kar türleri ve özelikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 10 | Yaz-kış kampçılık bilgisi ve uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 11 | Tırmanış ve iniş bilgisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 12 | Tırmanış ve iniş bilgisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 13 | Tırmanış ve iniş bilgisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 14 | Etkinlik Planlama ve Rapor tutma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 15 | Etkinlik Planlama ve Rapor tutma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bozkurt Ergör Dağcılık Tekniği Spor Toto Matbaası Ankara 1984 | |
| 2 | Buzbaş Ö. Yüksekler-Yeni Başlayanlar İçin Dağcılık. Büke Yayınları | |
| 3 | G.Strurm,F.Zinti Çeviren:L.Osman Çıkıgil Kaya Tırmanışları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| çadır, uyku tulumu, mat, dağcı ipi, sikke ve karabinalar, kafa lambası, el feneri, baton, sırt çantası, emniyet kemeri, kask, | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 2 | 1 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 3 | 4 | 12 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 96 | ||