|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, badminton oyunu ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, badmintonun tarihsel gelişimi, raket tutuş ve temel duruş tekniklerinin öğrenilmesidir ve öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Badminton branşı ile ilgili kavramlarını açıklar. |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Badminton branşına özgü temel teknik-taktik becerileri kullanır. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Badminton oyun kural bilgisini maç formunda uygular. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; badminton sporunun tarihsel gelişimi ve kullanılan malzemeler hakkında bilgiyi, raket tutuş çeşitleri ve temel duruş tekniklerinin öğretilmesini, top-raket koordinasyonunu geliştirme çalışmalarını, topun raketle buluşma bölgeleri ve oluşan hataların giderilmesi, servis bekleme pozisyonu, temel duruş tekniklerin oyun alanında uygulanması, çalışma drilleri konularını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Raket sporunun tarihini | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Raket sporunun oyun kuralları | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Raket sporunun oyun kuralları | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Raket sporu ile ilgili temel teknikler | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Raket sporu ile ilgili temel teknikler | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Raket sporlarında alan hakimiyeti,duruş | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Raket sporlarında servis | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Raket sporlarında servis | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Raket sporlarında vuruşlar | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Raket sporlarında vuruşlar | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Raket sporlarında savunma | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Raket sporlarında savunma | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Raket sporlarında hucum | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Raket sporların maç | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kale. R., Cümşütoğlu. R.,( 1994). Uçan Tüytop Badminton. Ankara. S.Salman., M.Salman., (1994) Badminton Temel Teknikleri ve Öğretimi. Ankara. | |
| 2 | J. Donwey., (1993). Excilling At Badmintnon. Great Britain. International Badminton Federation.,(1996). Physicial Training For Badminton., Denmark. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Spor Kıyafeti, Badminton malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 2 | 2 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 3 | 8 | 24 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 124 | ||