|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin uygulama okulunda her hafta bir günlük plan hazırlayarak uygulama yapmasını ve uygulamaların değerlendirilmesi ile elde edilecek kazanımlar ışığında uygulama ve süreci değerlendirileceği bir portfolyo hazırlamasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Okul örgütünün ve okul yönetiminin yapısını, okullarda gerçekleştirilmesi zorunlu gündelik işlerin kimler tarafından ve nasıl yapıldığını belirtir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Beden eğitimi ve spor derslerinin tüm aşamalarda nasıl hazırlanıp uygulandığını özetleyebilir |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Edindiği bilgiler doğrultusunda bir mikro-öğretim uygulaması yürütür. |
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Uyguladığı mikro-öğretim örneğini ve gözlemlerini hazırladığı her hafta raporla değerlendirir |
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirmedir. Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirmedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Uygulama okulu, kuralları ve uygulama takvimi hakkında genel bilgilendirme. Rapor planı ve hazırlanacak rapor ile ilgili açıklamalar. | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 2 | İlk gözlemler ve karşılaşılan güçlüklerin tartışılması; Okuldaki günlük işlerin nasıl yapıldığına ilişkin gözlemlerin tartışılması. | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 3 | Soru sorma alıştırmalar | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 4 | Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 5 | Bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı ile ilgili gözlemlerin tartışılması. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 6 | Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 7 | Değerlendirme ve kayıt tutma | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Test hazırlama, puanlama, analiz | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 10 | Öğrencilerin ders içi ve ders dışı çalışmalarının değerlendirilmesi. | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 11 | Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 12 | Kullanılan beden eğitimi programı, ders kılavuz kitabının kullanılış biçimi; ders spor malzemesi seçimi ve kullanımı ile ilgili gözlemlerin değerlendirilmesi. | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 13 | Grup çalışmaları | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 14 | Grup çalışmaları | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 15 | Raporların teslimi. | Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Efe, R. 2008. Okul Deneyimi Ve Öğretmenlik Uygulaması | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 8 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8 | 8 | 10 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 8 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 12 | 96 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 4 | 12 | 48 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav | 4 | 8 | 32 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 288 | ||