|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Binlerce yılın süzgecinden geçmiş yüksek sanat değeri taşıyan Türk Halk Oyunları'nı sağlıklı bir biçimde tespit etmek ve yöresel dans figürlerini öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Folklor (Halkbilim) Tanımını açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk Halk Danslarını içerdiği konulara ve türlere göre açıklayabilecektir. |
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yöresel ve geleneksel dans figürleri, hareket olgusu. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hareket ve Dans Eğitiminin Kapsamı ve Amaçları Nelerdir? | Soru-cevap |
| 2 | Hareketin Olgusu, Kapsamı ve Analizi | Soru-cevap |
| 3 | Hareket Yaratımı (doğaçlama) Çalışmaları | Hareket yaratımı ile ilgili uygulama |
| 4 | Geleneksel Danslar(dini, taklitli ve yöresel halk dansları) | Geleneksel danslarla ilgili uygulama |
| 5 | Ege Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
| 6 | Ege Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
| 7 | Ege Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Teke Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
| 10 | Teke Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
| 11 | Gaziantep Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
| 12 | Gaziantep Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
| 13 | Artvin Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
| 14 | Artvin Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
| 15 | Kırklareli Yöresi Dans Çalışmaları | uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Koçkar, M.Tekin. (1998). Dans ve Halkdansları: Bağırgan Yayınevi. | |
| 2 | Demirsipahi, Cemil. (1975). Türk Halk Müziği ve Oyunları: Türk Tarih Kurumu. | |
| 3 | Güvenç, Bozkurt. (1991). İnsan ve Kültür: Remzi Kitabevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap ve benzeri kaynaklar, internet. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 9 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 101 | ||