| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EBRU ÜSTÜN (ebruustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Orta seviye Almanca Gramer yapısı, Kelime Bilgisi, günlük konuşma kalıpları, dinleme-anlama okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik alıştırmalar. Dönem sonunda öğrencilerin yardım almaksızın iletişim kurması, sorulara cevap verebilmesi, basit seviye okuma parçalarını anlayabilmesi amaçlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Okul, is, bos zamanlar v.b. gibi alisilmis konularda, standart dil net bir sekilde kullanildiginda konunun ana noktalarini anlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Seyahatlerde, Almanca'nin konusuldugu yerlerde karsilasabilecegi çogu durumlarin üstesinden gelebilir. | 
			
		 
			PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Yasadigi olay ve deneyimleri, hayallerini, umutlarini ve hedeflerini anlatabilir, görüslerini kisa olarak gerekçelendirebilir ve açiklama yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ortaç düzey gramer bilgisi, 4 temel becerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar.Kelime Bilgisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Akkusativ Tekrar ve Dativ | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 2 | Mutfak ve Yemek, yeme alişkanlıkları, hisler, | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 3 | Insanlar hakkında verilen bilgileri anlama iyelik ekleri(Dativ), dönüşlü fiiller, weil ile yan cümle | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 4 | Neden belirtme Tahmin belirtme Metne yönelik sorulara cevap verebilme Okul dönemi ve tecrübeleri, dersler, okul türleri, | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 5 | Okul dönemi ve tecrübeleri, dersler, okul türleri, hal ekleri ( Akkusativ, Dativ | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 6 | Alışkanlıklar hakkında konuşmak geçmiş zamanda modal fiiller | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 7 | Medya, Filmler, dass ile yan cümle, karşılaştırma, dass ile yancümleler, superlativ | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Avantaj ve dezavantaj belirtme als-wie, sıfat derecelendirmeleri Festival ve olaylar, | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 10 | Teşekkür ve tebrik iletmek Davetiye, Festival ve olaylar, hisler, wenn ile yan cümle, belirli Artikel ile sıfat | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 11 | Bir şehir hakkında yazma Bir şarkı hakkında konuşma Sevinç ve üzüntü belirtma Meslekler, iş araçları ve çalışma, iş dünyası | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 12 | Boş zaman aktiviteleri üzerine konuşma Metinlerden bilgi edinme Başkalırını tanıtma | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 13 | Meslekler, iş araçları ve çalışma, iş dünyası | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 14 | Bilgi edinme Güvensizlik belirtme Yol tarifi alma/verme | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 15 | Gesamtwiederholung | Anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Netzwerk A2.1 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Studio D A1 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 8 | 40 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||