|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN (nilufer.percin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı yiyecek içecek sektörüne yön veren farklı yaklaşım ve akımları ve bu akımların nasıl, neden ve ne zaman oluştuğunu öğrenmek; farklı mutfak akımlarını ayırt ederek mutfak sanatlarına yön veren ya da verecek olan dinamikleri anlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünyadaki yemek akımlarını yorumlayabilir ve ülkemize uyarlayabilir. |
PÇ-1 Ağırlama ve turizm endüstrisi alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur; gastronomi ve mutfak sanatları alanının ağırlama ve turizm endüstrisindeki yerini kavrar. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur ve uygular. PÇ-15 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Dünya mutfklarından reçeteleri yorumlayabilir |
PÇ-1 Ağırlama ve turizm endüstrisi alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur; gastronomi ve mutfak sanatları alanının ağırlama ve turizm endüstrisindeki yerini kavrar. PÇ-4 Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği standartlarını bilir ve uygular. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sağlıklı beslenme ve diyet reçeteleri oluşturabilir |
PÇ-1 Ağırlama ve turizm endüstrisi alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur; gastronomi ve mutfak sanatları alanının ağırlama ve turizm endüstrisindeki yerini kavrar. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-6 Çeşitli pişirme yöntemlerini bilir ve uygular. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste gastronomi trendleri, kültür, beslenme alışkanlıkları ve diyet trendleri ele alınmaktadır. Dersin amacı öğrencilere sağlıklı beslenme, füzyon mutfağı, haute cusine, nouvelle cusine ve moleküler gastronomi gibi belli başlı çağdaş gastronomi trendlerini tanıtmaktır. Öğrenciler yemek trendleri ve günümüzün sağlık endüstrisi ile ilgili konularla ilgili derslere ve seminerlere katılacaklardır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mutfak akımlarını oluşturan etkenler. Mutfak akımı ve mutfak modası arasındaki farklar. | Anlatım, sunum |
2 | Klasik Fransız Gastronomi Sanatının Doğuşu | Anlatım, sunum |
3 | Fransa’da “Yeni Mutfak” akımı | Anlatım, sunum |
4 | Mutfak Pratik: Klasik Fransız Mutfak Sanatı ve Yeni Mutfak Anlayışı | Anlatım, sunum |
5 | Yöresel Mutfak Akımlarının Doğuşu; Coğrafi İşaretleme | Anlatım, sunum |
6 | Yöresel Mutfaklar | Anlatım, sunum |
7 | Fast Food akımı: tanımı, doğuşu ve yaygınlaşması | Anlatım, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akdeniz Beslenme Modeli, Akdeniz Mutfak Anlayışı ve Akımı; Sağlıklı Mutfak Anlayışı Mutfak Uygulamaları | Anlatım, sunum |
10 | Füzyon Mutfak Anlayışı | Anlatım, sunum |
11 | Mutfak Pratik: Füzyon Mutfak mönü uygulamaları; | Anlatım, sunum |
12 | Slow Food; Organik gıda; sürdürebilir mutfak anlayışı | Anlatım, sunum |
13 | Etnik Mutfaklar; Tanım, örnekler ve uygulamalar | Anlatım, sunum |
14 | Moleküler Mutfak Anlayışı | Anlatım, sunum |
15 | Moleküler Mutfak Anlayışı | Anlatım, sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Scarpato, R. (1999). Food globalisation, New Global Cuisine and the quest for a definition in: Dare, R. (ed) Cuisines: Regional, national or global?, Adelaide: Research Centre for the History of Food and Drink | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 101 |