|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLAL AFŞİN (bafsin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET SARIÇALI, TUĞBA KOÇAK ÖZEL, DERYA ÖZBEK ŞİMŞEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, psikolojinin temel ilkeleri, süreçleri, yaklaşımları ve yöntemlerine giriş yapmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-8 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-9 Farklı bakış açılarını bilimsel bilginin üretilmesi sürecine dâhil edebilen, bireysel ve kültürel farklılıklara dair farkındalığa sahiptir PÇ-10 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler. PÇ-11 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. PÇ-13 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-14 Sosyal bilimlerin felsefe, sosyoloji, antropoloji gibi bilim alanları ve fen bilimlerinin biyoloji ve sinirbilim gibi alanlarına dair temel bilgi düzeyine sahiptir ve bu bilgileri psikoloji becerilerini geliştirmek için ve çağdaş bilimsel yayınları takip etmek için kullanır. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 | Psikolojinin alt alanlarını tanımlar |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Fizyolojik, bilişsel, gelişim ve algı psikolojisinin temel yaklaşımlarını tanımlar |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Psikoloji tarihini bilir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel psikoloji bilgisi, insan ve hayvan davranışlarının ve zihinsel süreçlerinin bilimsel ve sistematik olarak nasıl ele alındığına ilişkin temel bilgileri içermektedir. Bu derste, psikolojinin tarihçesi ve diğer disiplinlerle ilişkisi, temel psikoloji ekolleri, psikolojinin temel kavram ve kuramları, çalışma alanları, amaçları, yöntemlerinin öğrenilmesinin yanı sıra bilimsel düşünme yönteminin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca psikolojinin farklı alt alanlarında önemli olan temel konu ve teorilere genel bir bakış açısı sağlayarak psikolojinin farklı alt alanlarında yürütülen araştırmalara dair geniş bir perspektif kazandırılması hedeflenmektedir. Fizyolojik psikoloji ve öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları kavranarak, duyum, algı, bellek ve tepki süreçleri incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Psikoloji Bilimi 1 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
2 | Psikoloji Bilimi 2 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
3 | Biyolojik Bakış Açısı 1 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
4 | Biyolojik Bakış Açısı 2 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
5 | Duyum ve Algı 1 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
6 | Duyum ve Algı 2 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
7 | Bilinç 1 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilinç 2 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
10 | Öğrenme 1 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
11 | Öğrenme 2 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
12 | Bellek 1 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
13 | Bellek 2 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
14 | Biliş: Düşünme, Zeka ve Dil 1 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
15 | Biliş: Düşünme, Zeka ve Dil 2 | Anlatım, ppt sunum, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ciccarelli, S. K. & White, J. N. (2019). Psikoloji: Bir Keşif Gezintisi. (Çev. Ed. Şahin, D. N.). Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, ppt |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 154 |