|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLAL AFŞİN (bafsin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET SARIÇALI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, psikoloji alanını, ilgilendiği temel konularını kuramsal yaklaşımlar ve güncel araştırmalar çerçevesinde inceleyerek tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikolojinin temel konularını, başlıca kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde tartışır. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Psikoloji ekollerindeki güncel trendleri tanımlar |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Duygular, kişilik ve zekaya yönelik güncel araştırmaları tartışır |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Göz izleme, beyin görünteleme gibi güncel araştırma yöntemlerini tanımlar |
PÇ- |
|
DÖÇ-5 | Psikolojik bozuklukların sınıflanması ve tedavi süreçleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, psikolojideki temel meseleler ve psikolojinin alt dallarına yönelik güncel araştırma ve uygulama trendlerini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş; dersin içeriği ve işleniş biçimi | |
2 | Yaşam boyu gelişim: Bebeklik ve çocukluk | |
3 | Yaşam boyu gelişim: Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık | |
4 | Sosyal psikolojiye giriş | |
5 | Sosyal psikolojiye giriş | |
6 | Kişilik kuramları | |
7 | Kişilik kuramları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Psikolojik bozukluklar | |
10 | Psikolojik bozukluklar (devam) | |
11 | Psikolojik bozukluklara yönelik tedavi ve terapi yaklaşımları | |
12 | Psikolojik bozukluklara yönelik tedavi ve terapi yaklaşımları (devam) | |
13 | Güdülenme | |
14 | Stres ve stresle başa çıkma | |
15 | Duygu ve duygu düzenleme | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2016). Psikoloji: Bir keşif gezintisi. Nobel. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap Makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |