|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL MUTLU (hilalbasal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilgisayar sistemleri ve internet hakkında temel kavramlarını ve işletim sistemi (Windows), ofis uygulama programlarının (MS Word, Excel, PowerPoint) temel seviyede kullanım becerilerini vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | MS Excel uygulamasını kullanarak çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere veri girişi yapabilir, formül ekleyebilir, verilerin grafiklerini oluşturabilir ve program ve çalışma kitaplarının özelliklerini değiştirebilir ve belgeyi yazdırabilir |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | MS Excel uygulamasını kullanarak çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere veri girişi yapabilir, formül ekleyebilir, verilerin grafiklerini oluşturabilir ve program ve çalışma kitaplarının özelliklerini değiştirebilir ve belgeyi yazdırabilir |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | MS Powerpoint programında slayt oluşturabilir, kaydedebilir. Sunum hazırlayabilir. Slayt süsleyebilir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | MS Powerpoint programında slayt oluşturabilir, kaydedebilir. Sunum hazırlayabilir. Slayt süsleyebilir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Microsoft Excel programını başlatmak ve tanımak, hücreler, Excel’de seçim yöntemleri, Excel’de taşıma kopyalama silme yöntemleri, Hücre-satır-sütun ekleme, çalışma sayfası, satır sütun genişliklerini ayarlama, hücrelere açıklama koyma, hücrelere hızlı bilgi girişi, Matematiksel işlemler ve formül oluşturma, Matematiksel fonksiyonlar, karşılaştırma fonksiyonları, mantıksal fonksiyonlar, metin fonksiyonları, tarih ve saat fonksiyonları, fonksiyonları kopyalama, Excel sayfalarını biçimlendirme, grafik oluşturma, sayfa düzeni ile çalışmak, çalışma sayfalarını yazdırmak, Microsoft Powerpoint programını başlatmak, slaytlarla çalışmak, Sunu görünümleri ve kaydetme işlemleri, Metin kutusu işlemleri, Slaytları süslemek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Microsoft Excel programını başlatmak ve tanımak, | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Microsoft Excel programında hücreler ve hücreleri seçim yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Excel’de taşıma kopyalama silme yöntemleri, hücre-satır-sütun ekleme | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Çalışma sayfası, satır sütun genişliklerini ayarlama, hücrelere açıklama koyma, hücrelere hızlı bilgi girişi | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Matematiksel işlemler ve formül oluşturma | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Matematiksel işlemler ve formül oluşturma | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Matematiksel fonksiyonlar, karşılaştırma fonksiyonları | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mantıksal fonksiyonlar, metin fonksiyonları, tarih ve saat fonksiyonları, fonksiyonları kopyalama | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Excel sayfalarını biçimlendirme, grafik oluşturma, sayfa düzeni ile çalışmak, çalışma sayfalarını yazdırmak | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Microsoft Powerpoint programını başlatmak | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Slayt sayfa yapılarının incelenmesi, Sunu görünümleri ve kaydetme işlemleri | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Slayt için Metin kutusu işlemleri | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Slayta video ve resim eklemek | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Slaytlarda sayfa geçişlerini gerçekleştirilmesi ve slaytta animasyon tekniklerinin kullanılması | Anlatma Yöntemi, Proje Sunum, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, İsmail Sarı, Ömer Bağcı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |