Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TDL 102 - PSİKOLOJİ

Kodu: TDL 102 Adı: TÜRK DİLİ-II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PSİKOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RECEP ÇELİK (celikrecep@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ECE SERRİCAN KABALCI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilmesi, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazanması Türk Dili dersinin temel amacıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkçede sözlü anlatım türlerini açıklayabilir. PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÇ-8 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yazılı anlatım türlerini açıklayabilir. PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÇ-8 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kompozisyon yazarken uyulması gereken kuralları sayabilir. PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÇ-8 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sözlü anlatım, Yazılı Anlatım (Kompozisyon) a) Kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar, b) Anlatım türleri, c) Anlatım bozuklukları, Mektup, ilân, reklam, özgeçmiş, Makale, deneme, eleştiri, fıkra, Hatıra, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi, Röportaj, hikaye, roman, tiyatro, masal Rapor, tutanak Yazı türleriyle ilgili uygulamalar Konuşma Sanatı Ve Konuşma Türleri: a)Başarılı bir konuşma için yapılması gerekenler b)Konuşma türleri (uygulama) Bilimsel araştırma nasıl yapılır? (Konuyu seçme, sınırlandırma, kaynak bulma ve yazma Metin inceleme ve seçme yazılar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ses, Harf, Alfabe, Yazı, Yazım ve Dil Terimleri Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
2 Türkçenin Yazımı için Tarihten Günümüze Kullanılan Alfabeler ve Kullanılma Nedenleri Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
3 Akademik Yazma Ve Akademik Yazı Özellikleri Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
4 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
5 Kompozisyon Terimi, Yazılı ve Sözlü Anlatım 1. Kompozisyonun sözcük anlamı ve hayatımızdaki önemi 2. Yazılı ve sözlü anlatımda kompozisyon 3. Dil yetisi ve yazma becerisi nedir? Aralarındaki ilişki nedir? 4. Kurallı yazma ve yaratıcı yazma nedir? Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
6 Yazılı Anlatım Türleri Türlerin sınıflandırılması hakkında genel bilgi a. Form Biçiminde/Resmi Yazılar (Dilekçe dahil Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
7 b. Öğretici Yazılar Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
8 Ara Sınav
9 Yazılı Anlatım Türleri c. Günlük Hayatla İlgili Yazılar Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
10 ç. Edebî Yazılar Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
11 Anlatım Bozuklukları (Sözcük Düzeyinde) Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
12 Anlatım Bozuklukları (Cümle Düzeyinde) Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
13 Sözlü Anlatım ve Türleri 1. Konuşma eylemi ve iletişim 2. Sözceleme (İletişim süreci) Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
14 Sözlü Anlatım Türleri 1. Türler ve sınıflandırmanın ölçütleri hakkında genel bilgi 2. a. Tek Kişi Konuşmaları Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
15 b. Topluluk Konuşmaları Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yazım Kılavuzu, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
2 Her Yönüyle Türk Dili-II, Muhsin Macit ve Serap Cavkaytar (Ed.), Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2018.
3 Büyük Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60