|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SARIÇALI (mehmetsaricali@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı ergenlikten ölüme kadar olan yaşam süresinde her bir gelişim dönemine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyal ve duygusal değişiklikleri açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ergenlikteki fiziksel değişiklikleri, beyindeki ve cinsellikteki değişikliklerle birlikte açıklar. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlerleyen yaşla birlikte normal sosyo-duygusal gelişimi, olası problemleri ve bu problemlerinde bireylere yardımcı olma yollarını tanımlar. |
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-11 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yetişkinlik dönemi boyunca meydana gelen bilişsel değişimlere ilişkin temel görüşleri açıklar ve nasıl gerçekleştiğini özetler. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Farklı gelişimsel evrelerdeki normal gelişimi tanımlar; yaşa bağlı olası sağlık sorunlarını ve bireylere olası problemlerinde yardımcı olma stratejilerini tanımlar. |
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-11 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | İlerleyen yaşla birlikte bireyin değişen yaşam biçimleri tanımlar; kariyer gelişimi, iş, boş zaman ve emekliliğin özelliklerini açıklar. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Yaşam boyu gelişiminde istikrar ve değişimi boylamsal çalışmaları da dahil edecek şekilde tartışır. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders gelişim psikolojisi alanının tanıtımı, kuramları, araştırma yöntemleri, ergenlikten ölüme kadar gelişimin biyolojik temelleri, yaşamın belirli evrelerinde davranışlarda gözlenen değişimleri ortaya çıkaran algısal, bilişsel, duygusal ve sosyal süreçler ile kültür, aile, okul, meslek gibi çevrenin birey üzerinde etkileriyle ilgili bilgileri edindirme hedeflerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ergenlik: Fiziksel Gelişim ve Büyüme | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
2 | Ergenlik: Bilişsel Gelişim | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
3 | Ergenlik: Sosyal ve Duygusal Gelişim | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
4 | Genç Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
5 | Genç Yetişkinllik: Sosyal ve Duygusal Gelişim | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
6 | Orta Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
7 | Orta Yetişkinlik: Sosyal ve Duygusal Gelişim | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İleri Yetişkinliğe Geçiş | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
10 | İleri Yetişkinlikte Fiziksel Gelişim ve Sağlık | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
11 | İleri Yetişkinlikte Bilişsel Gelişim, İş ve Emeklilik | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
12 | İleri Yetişkinlikte Sosyal ve Duygusal Gelişim | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
13 | Ölüm: Beklentiler, inançlar ve karşılama | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
14 | Yaşamda ortaya çıkan temel değişimleri gözden geçirmek | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
15 | En önemli yaşam dönemi? (Tartışma) | Sözlü anlatım, pp sunum, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çelen, N. (2008). Ergenlik ve Genç Yetişkinlik. Papatya Bilim | |
2 | Papalia, D. E., Olds, S. W., & Feldman, R. D. (2007). Human Development. McGraw-Hill. | |
3 | Santrock, J. W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çeviri Editörü: Galip Yüksel. 13. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, pp sunum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 154 |