|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLGÜN TÜRKİLERİ (n.turkileri@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NİLGÜN TÜRKİLERİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fizyoloji, psikoloji, fizyolojik psikoloji kavramlarının anlamı, kapsamı ve işlevini açıklayabilir. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnsan davranışlarının oluşumundan sorumlu sinir sisteminin yapısını ve davranışları nasıl etkilediğini açıklayabilir. |
PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Davranışları açıklamada beyin loblarının fonksiyonlarını tartışabilir. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders ile merkezi ve çevresel sinir sisteminde yer alan temel sinirsel yapılar, fonksiyonları ve ilgili sinirsel süreçler hakkında bilgi sağlanması amaçlanmıştır. Ek olarak, çeşitli davranışlarla ilişkili beyin yapılarını göstermek, farklı beyin yapıları arasındaki ilişkileri tartışmak ve davranışın düzenlenmesinde nörotransmiter ve hormonal yapıların mekanizmaları incelemek dersin amaçları arasındadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fizyolojik psikoloji ile ilgili temel konular ve tarihsel temeller | ppt & sözel sunum |
2 | Sinir sistemi ve beyin | ppt & sözel sunum |
3 | Öğrenme ve bellek | ppt & sözel sunum |
4 | Düşünme ve dil | ppt & sözel sunum |
5 | Duyular ve motor sistem | ppt & sözel sunum |
6 | Algı | ppt & sözel sunum |
7 | Duygular, aşk, nefret, öfke vd. | ppt & sözel sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bağlanma ve Gelişimsel Nörobiyoloji | ppt & sözel sunum |
10 | Hormonlar ve cinsiyet | ppt & sözel sunum |
11 | Biyolojik ritm, uyku ve rüyalar | ppt & sözel sunum |
12 | Hipnoz, ilaçlar vd. | ppt & sözel sunum |
13 | Enfeksiyonlar, mikrobiata ve davranışlar | ppt & sözel sunum |
14 | Stres ve Travma | ppt & sözel sunum |
15 | Davranış Bozuklukları | ppt & sözel sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Zeren, G. (2021). Fizyolojik Psikoloji. Eiten Kitap | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |