|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YELDA SARIKAYA ERDEM (yelda.sarikaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DERYA ÖZBEK ŞİMŞEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, niteliksel araştırma çeşitlerinin felsefi temellerine ve yöntemlerine hakim olmak ve nitel bir araştırmanın tasarlanıp yürütülme süreçlerini hakkında bilgi edinmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nitel araştırma yöntemlerinin temel kavramlarını tanımlar. |
PÇ- |
|
DÖÇ-2 | Nitel araştırma yöntemlerinin çeşitleri ve temelindeki bilim felsefelerini açıklar. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Nitel araştırma yöntemleri arasındaki farkları açıklar. |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Nitel araştırma yöntemlerinin hangi araştırma konularında kullanılabileceğini bilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-5 | Araştırmada etik kuralların önemini kavrar. |
PÇ- |
|
DÖÇ-6 | Nitel bir araştırmanın nasıl tasarlanıp yürütüleceğini kavrar. |
PÇ- |
|
DÖÇ-7 | Katılımcı belirleme ve görüşmeleri yürütme süreçlerinde dikkat edilecek konuları kavrar. |
PÇ- |
|
DÖÇ-8 | Katılımcılarla görüşme yürütürken nelere dikkat edeceğini kavrar. |
PÇ- |
|
DÖÇ-9 | Nitel araştırma bulgularını raporlaştırır. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, niteliksel yöntemlere ilişkin temel kavramlar ve özellikleri incelenecektir. Epistemolojik yaklaşımlar, nitel analiz yöntemleri (yorumlayıcı fenomenolojik analiz, gömülü teori, söylem analizi vb.), nitel bir calısmanın etik unsurlar göz önünde bulundurularak tasarlanıp yürütülmesi ve raporlanması konularını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nitel Araştırma Yöntemlerine Giriş | |
2 | Nitel Araştırmaların Felsefi Temelleri | |
3 | Nitel Araştırma Desenleri | |
4 | Nitel Araştırma Desenleri | |
5 | Nitel Araştırmaların Temel Aşamaları | |
6 | Nitel Araştırmada Etik | |
7 | Nitel Araştırmada Örneklem Seçimi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nitel Görüşmenin Tasarlanması ve Yürütülmesi | |
10 | Nitel Veri Analizi | |
11 | Nitel Veri Analizi | |
12 | Nitel Araştırmada "Geçerlik ve Güvenirlik" | |
13 | Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlanması | |
14 | Nitel Araştırma ve Uygulamalarının Alana Katkısı | |
15 | Ödevlerin değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 30 | ||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 20 | ||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |