|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLAL AFŞİN (bafsin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET SARIÇALI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, psikolojinin tarihsel gelişim sürecini incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikolojinin temel bir bilim olarak doğuşunu ve yapısalcılık ekolünü tanımlar |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Psikolojide işlevselcilik, davranışçılık, gestalt ekolünün temel ilkelerini ifade eder |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Psikolojide psikanalist, evrimsel, bilişsel ve hümanist yaklaşımları karşılaştırabilir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, psikolojinin tarihsel gelişim ve paradigmatik değişim süreçlerini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Psikolojinin felsefi kökleri | Okuma |
2 | Pozitivism ve deneyimcilik | Okuma Sunum |
3 | Öncü psikofizik araştırmalar | Okuma Sunum |
4 | Yapısalcılık ve psikolojinin doğuşu | Okuma Sunum |
5 | işlevselcilik | Okuma Sunum |
6 | Davranışçılık | Okuma Sunum Tartışma |
7 | Yeni davranışçılık | Okuma Sunum Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Psikodinamik yaklaşım | Okuma Sunum Tartışma |
10 | Yeni Freudian yaklaşımlar | Okuma Sunum Tartışma |
11 | Bilişsel yaklaşımlar | Okuma Sunum Tartışma |
12 | Geştalt ekolü | Okuma Sunum Tartışma |
13 | Insancı yaklaşımlar | Okuma Sunum Tartışma |
14 | Psikolojide evrimsel yaklaşım | Okuma Sunum Tartışma |
15 | Psikolojide güncel gelişmeler ve gelecek öngörüler | Okuma Sunum Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Schultz D. P. ve Schultz, S. E. (2007). Modern Psikoloji Tarihi. (8. Baskı) (Çev. Aslay, Y). Kaknüs Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap Makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 25 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | ||
5.Rapor | 10 | ||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 0 | |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 87 |