|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Psikoloji ve Sanat dersi geçmişten günümüze sanat ve psikoloji ilişkisini incelemek, sanatın insan yaşamındaki psikolojik değerini ve terapide kullanılmasının önemi ve yöntemleri hakkında bilgi ve kavrayış kazandırmak üzere hazırlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sanatın yaratım sürecini psikolojik açıdan tartışır. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-2 | Psikoloji bilimine ilişkin yaklaşımların ve tarihsel süreçte ortaya çıkan ekollerin sanat üsluplarına etkisini açıklar. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-3 | İnsan psikolojisi ve sanat arasındaki ilişkiyi açıklar. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-4 | Sanatsal akımların psikolojik temellerini açıklar. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-5 | Psikolojik farklılıkların sanata etkisini açıklar. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-6 | Sanat ve psikoloji ilişkisini, terapi, ruhsal bozukluk kavramalarını tanımlar. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-7 | Sanat terapisinin tarihçesi ve psikoloji ilişkisini değerlendirir. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-8 | Sanat terapilerinin ruhsal bozuklukların tedavisi üzerindeki etkisini analiz eder. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-9 | Sanat terapisi ya da sanatla üretimin sonuçlarını yorumlar. |
PÇ- |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sanat terapisi anlayışını, tekniklerini, kullanılan araçları, klinik görüşmelerde ve çocuklara ya da yetişkinlere yönelik çalışmalarda nasıl kullandığını aktarmak dersin hedefleri arasında yer almaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sanat Psikolojisine Giriş | |
| 2 | Sanatın tanımı | |
| 3 | Yaratıcı Düşünce ve Dışavurumcu Yaklaşım | |
| 4 | Sanat Psikolojisi Nedir? | |
| 5 | Sanata etki eden psikoloji kuramları | |
| 6 | Sanata etki eden psikoloji kuramları | |
| 7 | Sanat terapisinin psikoterapide kullanımı | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Görsel sanatlar terapisi | |
| 10 | Dans ve hareket terapisi | |
| 11 | Müzik terapisi | |
| 12 | Dışavurumcu sanat terapisi | |
| 13 | Sanatın Kullanılabileceği Uygulamalar | |
| 14 | Sanatın Kullanılabileceği Uygulamalar | |
| 15 | Genel Değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 10 | ||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 133 | ||