|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BURCU SOY TELLİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders Gelişim Psikolojisi alanındaki en ilginç deneyleri vurgulayarak, bu çalışmaların insan zihnini ve insan davranışını anlamamız üzerindeki etkilerini tartışacaktır. Beyin ve ortak dikkat, taklit, duygular, yanlış inançlar ve istekleri anlama gibi bazı sosyo-bilişsel yeteneklerin gelişimi keşfedilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Zihin kuramına dayalı sosyo-bilişsel süreçleri ayrıştırabilir. |
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-8 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Zihin kuramına dayalı açıklamalarla Gelişim Psikolojisi kavramları arasındaki bağlantıyı kurar. |
PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Zihin kuramını tipik ve atipik gelişimdeki farklılıklarını saptar. |
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Zihin Kuramı nedir? | |
2 | Ortak dikkat | |
3 | Taklit | |
4 | Amaçlı davranış, niyetli aktörler | |
5 | Arzular/istekler | |
6 | İnançlar/kanılar | |
7 | Yanlış inanç paradigması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dogal bilginin gelişimi | |
10 | Duygular/Gizli duygular | |
11 | Aldatma | |
12 | Çocuklarda sezgisel Tanrı inancı | |
13 | Zihin Kuramı ve otizm | |
14 | Hayvanlarda Zihin Kuramı var mıdır? | |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Taymaz Sarı, O. (2013). Zihin Kuramı ve Pratik Uygulamalar. Eğiten Kitap | |
2 | Bjorklund, D. F. (2021). Çocuklar Nasıl Düşünür? Bilişsel Gelişim ve Bireysel Farklılıklar. Çeviri Editörü: Melike Sayıl. 5. Basımdan Çeviri. Nobel Akademik Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitaplar & makaleler & ppt |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2-15 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |