Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / PSİ 359 - PSİKOLOJİ

Kodu: PSİ 359 Adı: ZİHİN KURAMI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PSİKOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BURCU SOY TELLİ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders Gelişim Psikolojisi alanındaki en ilginç deneyleri vurgulayarak, bu çalışmaların insan zihnini ve insan davranışını anlamamız üzerindeki etkilerini tartışacaktır. Beyin ve ortak dikkat, taklit, duygular, yanlış inançlar ve istekleri anlama gibi bazı sosyo-bilişsel yeteneklerin gelişimi keşfedilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Zihin kuramına dayalı sosyo-bilişsel süreçleri ayrıştırabilir. PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır.
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-8 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Zihin kuramına dayalı açıklamalarla Gelişim Psikolojisi kavramları arasındaki bağlantıyı kurar. PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır.
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Zihin kuramını tipik ve atipik gelişimdeki farklılıklarını saptar. PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır.
PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Zihin Kuramı nedir?
2 Ortak dikkat
3 Taklit
4 Amaçlı davranış, niyetli aktörler
5 Arzular/istekler
6 İnançlar/kanılar
7 Yanlış inanç paradigması
8 Ara Sınav
9 Dogal bilginin gelişimi
10 Duygular/Gizli duygular
11 Aldatma
12 Çocuklarda sezgisel Tanrı inancı
13 Zihin Kuramı ve otizm
14 Hayvanlarda Zihin Kuramı var mıdır?
15 Genel tekrar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Taymaz Sarı, O. (2013). Zihin Kuramı ve Pratik Uygulamalar. Eğiten Kitap
2 Bjorklund, D. F. (2021). Çocuklar Nasıl Düşünür? Bilişsel Gelişim ve Bireysel Farklılıklar. Çeviri Editörü: Melike Sayıl. 5. Basımdan Çeviri. Nobel Akademik Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitaplar & makaleler & ppt

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2-15 1 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 126