|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SARIÇALI (mehmetsaricali@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sağlık psikolojisi alanını, ilgilendiği temel konuları başlıca kuramsal yaklaşımlar ve araştırma bulguları çerçevesinde inceleyerek tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlık Psikolojisi alanını tanımlar ve başlıca modelleri ile tarihçesini betimler. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tedavi ortamında hastanın bilişsel, duygusal ve davranışsal niteliklerini tartışır. |
PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-11 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sağlık davranışlarını ve birincil korumayı açıklar. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sağlık Psikolojisi dersi sağlık ve hastalık kavramları, sağlık sorunlarında kişiliğin rolü, hastalığa uyum sağlama, yaşam kalitesi, sağlık davranışı, hastalığın toplumsal bağlamı, sağlık ve hastalığa ilişkin algı, stres ve sağlık, çevre ve sağlık, sağlık psikolojisinde araştırma yöntemleri ve hizmetler gibi konuları içermektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sağlık psikolojisinin kapsamı: Sağlık psikolojisine giriş ve sağlıkta eşitsizlikler | |
2 | Sağlık inançları | |
3 | Bağımlılık yapan davranışlar | |
4 | Yeme davranışı | |
5 | Egzersizin önemi | |
6 | Cinsellik | |
7 | Sağlığın geliştirilmesi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hastalık bilişleri | |
10 | Stres ve hastalık | |
11 | Ağrı ve plasebo etkisi | |
12 | HIV ve kanser: hastalık sürecinde psikoloji | |
13 | Obezite ve koroner kalp hastalığı: hastalık sürecinde psikoloji | |
14 | Sağlık durumunun ölçülmesi: Yaşam kalitesi | |
15 | Eleştirel sağlık psikolojisi | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ogden, J. (2016). Sağlık Psikolojisi. Çev: Gülay Dirik. McGraw Hill. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap Makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |