|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders yaşlılığa bağlı olarak oluşan değişimler, yaşlılık dönemi fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal özellikleri ve yaşlılık dönemi kuramlarına genel bir bakış sunmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İleri yetişkinlikteki gelişimsel değişimleri açıklar. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim alanları arasındaki bağlantıları kurar. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günümüz ileri yetişkinlerinin karşı karşıya olduğu sorunları açıklar. |
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaşlanmayla ilgili olarak yapılan araştırma bulguları ve konuları tartışmayı hedeflemektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, ders izlencesinin dağıtılması | |
2 | Yaşlanma ve ileri yetişkinliğe giriş | |
3 | Yaşlanma ve ileri yetişkinliği çalışmada kullanılan kuram ve yöntem | |
4 | Biyolojik yaşlanma ve sağlık | |
5 | Duyum, algı ve dikkat | |
6 | Bellek | |
7 | Zihinsel işlevsellik | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Günlük yaşamda biliş ve problem çözme | |
10 | Kişilik ve baş etme | |
11 | Sosyal etkileşim ve sosyal bağlar | |
12 | İstihdam, emeklilik ve yaşam düzenlemeleri | |
13 | Akıl sağlığı, psikopatoloji ve terapi | |
14 | Ölüm ve yas ile başa çıkmak | |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cavanaugh, J. C. & Blanchard-Fields, F. (2015). Adult development and aging (7th ed). Stamford CT: Cengage Learning. | |
2 | Erber, T. J. (2018). Yaşlanma ve ileri yetişkinlik (3. baskı) (Çev. Ed. Z. Uçanok). Ankara: Nobel Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap Makale Sunu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 154 |