Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / PSİ 462 - PSİKOLOJİ

Kodu: PSİ 462 Adı: YAŞLANMA PSİKOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PSİKOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders yaşlılığa bağlı olarak oluşan değişimler, yaşlılık dönemi fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal özellikleri ve yaşlılık dönemi kuramlarına genel bir bakış sunmayı amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İleri yetişkinlikteki gelişimsel değişimleri açıklar. PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim alanları arasındaki bağlantıları kurar. PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır.
PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Günümüz ileri yetişkinlerinin karşı karşıya olduğu sorunları açıklar. PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır.
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yaşlanmayla ilgili olarak yapılan araştırma bulguları ve konuları tartışmayı hedeflemektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı, ders izlencesinin dağıtılması
2 Yaşlanma ve ileri yetişkinliğe giriş
3 Yaşlanma ve ileri yetişkinliği çalışmada kullanılan kuram ve yöntem
4 Biyolojik yaşlanma ve sağlık
5 Duyum, algı ve dikkat
6 Bellek
7 Zihinsel işlevsellik
8 Ara Sınav
9 Günlük yaşamda biliş ve problem çözme
10 Kişilik ve baş etme
11 Sosyal etkileşim ve sosyal bağlar
12 İstihdam, emeklilik ve yaşam düzenlemeleri
13 Akıl sağlığı, psikopatoloji ve terapi
14 Ölüm ve yas ile başa çıkmak
15 Genel tekrar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cavanaugh, J. C. & Blanchard-Fields, F. (2015). Adult development and aging (7th ed). Stamford CT: Cengage Learning.
2 Erber, T. J. (2018). Yaşlanma ve ileri yetişkinlik (3. baskı) (Çev. Ed. Z. Uçanok). Ankara: Nobel Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap Makale Sunu

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 154