|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk Tarihi ve Kültürüne ait ana kaynakların büyük çoğunluğu Türk Lehçelerinde yazılmıştır. Tarih öğrencilerine bu bilincin verilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tarihi süreç içerisinde Azerbaycan Türkçesine uyarlanmış alfabeleri okuyup anlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk Cumhuriyetlerinde araştırma yapabilir. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-3 | Azerbaycan dilinin kaynakları hakkında bilgi verebilir. |
PÇ- |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kiril alfabesi, Azerbaycan Türkçesine uyarlanmış Kiril alfabesi, ses yapısı, dil bilgisi, örnek konuşmalar, Azerbaycan Türkçesinde Kiril alfabesiyle yazılmış metinlerin incelenmesi, Azerbaycan Türkçesinde Kiril alfabesinde yayınlanan örnek gazete ve dergilerin okunması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Azerbaycan Dili, Kiril alfabesi ve bu alfabenin kabulu süreçlerinin öğrenilmesi. | konu anlatımı |
| 2 | Ünlülerin, ünsüzlerin ve hecelerin sesli şekilde okunması. | konu anlatımı |
| 3 | Kelime örnekleri, yaşayan ve cansız konu adları, alıştırmalar. | konu anlatımı |
| 4 | Olumlu ve olumsuz basit cümlelerin okunması ve konuşma alıştırmaları. | konu anlatımı |
| 5 | Basit okuma metinlerinin incelenmesi. | konu anlatımı |
| 6 | Cümle yapısının öğrenilmesi | konu anlatımı |
| 7 | Eylemler ve zamanlar. | konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Edatlar ve Bağlaçlar | konu anlatımı |
| 10 | Sözcük türleri. | konu anlatımı |
| 11 | Şahıs zamirleri, işaret zamirleri. Alıştırmalar. | konu anlatımı |
| 12 | Edebi metinlerin incelenmesi. | konu anlatımı |
| 13 | Gazete ve dergilerden okuma ve anlama. | konu anlatımı |
| 14 | Tarihi metinlerin incelenmesi. | konu anlatımı |
| 15 | Eski gazete ve dergilerin incelenmesi. | konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Möhsün Nağısoylu, Azerbaycan Dili, Zirve Yay., Bakü, 1999. Süleyman Kaan Yalçın, Azerbaycan Türkçesi Grameri, Kesit Yay., 2018 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Möhsün Nağısoylu, Azerbaycan Dili, Zirve Yayınları, Bakü, 1999. Süleyman Kaan Yalçın, Azerbaycan Türkçesi Grameri, Kesit Yayınları, 2018. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 91 | ||