|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Eski Çağda Akdeniz'de yaşayan halkların birbirleriyle kültürel bağlantıları, ticari ve siyasi ilişkileri sonucunda yarattıkları uygarlıklarda birbirlerinin evrimlerini nasıl etkilediklerinin incelenmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
| DÖÇ-2 |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
| DÖÇ-3 |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
| DÖÇ-4 |
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Akdeniz ve Akdenizlilik kavramları; Eski Mısır Uygarlığı; Minos Kültürü; Miken Kültürü; Eski Yunan Uygarlığı; Büyük İskender ve Helenistik Çağ Uygarlığı; İbraniler; Fenikeliler; Kartacalılar; Etrüskler; Roma Uygarlığı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Akdeniz ve Akdenizlilik kavramları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Minos Kültürü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Minos Kültürü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Minos Kültürü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Miken Kültürü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Eski Yunan Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Eski Yunan Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Büyük İskender ve Helenistik Çağ Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Büyük İskender ve Helenistik Çağ Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Büyük İskender ve Helenistik Çağ Uygarlığı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | İbraniler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | İbraniler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Fenikeliler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Fenikeliler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Marc Van de Mieropp, Antik yakın Doğu Tarihi | |
| 2 | Stylianos Alexiou, Minos Uygarlığı | |
| 3 | Elmar Schwertheim, Antikçağda Anadolu. | |
| 4 | Toby Wilkinson, Eski Mısır, Say Yayınları, İstanbul, 2019. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Harita Ders Kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 89 | 0 | ||
| Toplam İş Yükü | 94 | ||