|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Perslerin Ön Asya Coğrafyasındaki Rollerini göstermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eskiçağ İran dünyası anlatabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Perslerin Ön Asya’da etkilerini değerlendirebilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Perslerin askeri ve siyasi açıdan dünya milletlerine katkılarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Medlerden Pers Devleti’nin Yıkılışına Kadar İran ve Ön Asya Dünyasının siyasi, kültürel ve dini tarihinin ana hatlarını tanıtmak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Eskiçağ İran coğrafyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 2 | Med Krallığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 3 | M.Ö. I. Bin yılın başlarında İran dünyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 4 | Pers Devletinin Kuruluşu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 5 | Cyrus'tan Darius'a: İmparatorluğun doğuşu ve yükselişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 6 | Darius: İmparatorluğun genişlemesi ve yeniden örgtlenmesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 7 | Perslerin Anadolu’da siyasi ve askeri etkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Pers İskit ve Kimmer Mücadelesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 10 | Perslerin Mezopotamya’da Faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 11 | Pers Yunan Savaşları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 12 | İskender ve Perslerin Sonu, İskenderin Mirası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 13 | Pers Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 14 | Pers Kültürü- Pers Dini | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 15 | Pers Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Marc Van de Mieropp, Antik yakın Doğu Tarihi | |
| 2 | Richard N. Frye, The History of Ancient Iran | |
| 3 | Elmar Schwertheim, Antikçağda Anadolu | |
| 4 | Tom Holland , Persian Fire: The First World Empire, Battle for the West, Abacus. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||