|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin Türkiye'deki örgütler ve yönetim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örgütsel ve yönetsel olguların toplumsal bağımlılığını anlar |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Örgütler ve yönetiminTürkiye bağlamına ilişkin bilgi verebilir |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Türkiye'deki örgütsel/yönetsel sorunlarla ilgili model geliştirebilme becerisi kazanır |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Türkiye'deki yönetim uygulamalarını bilir |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yönetim ve örgüt araştırma alanının Türkiye'deki geçmişi tarihsel ekonomik ve sosyolojik temelleri hakkında ayrıntılı bilgilerden oluşur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı ve Temel Tartışma Alanları | Anlatma ve tartışma |
2 | Karşılaştırmalı Kurumsalcılık ve Ulusal İş Sistemi Yaklaşımı | Anlatma ve tartışma |
3 | Karşılaştırmalı Kurumsalcılık Açısından Ülke Örnekleri | Anlatma ve tartışma |
4 | Küreselleşme ve Kurumsal Değişim | Anlatma ve tartışma |
5 | Makrokurumsalcı Yaklaşımlara Yöneltilen Eleştiriler | Anlatma ve tartışma |
6 | Türkiyede Örgütler ve yönetim alanının gelişimi | Anlatma ve tartışma |
7 | Türk İş Sisteminde Yaygın Örgütlenme Biçimi: Holdingler ya da Şirket Toplulukları | Anlatma ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de Sosyal Yapı ve Örgütler arası İlişkiler | Anlatma ve tartışma |
10 | Türk İş Sisteminde Yeni Sermaye Grupları | Anlatma ve tartışma |
11 | Türk Örgütler/Yönetim Yazınının Temel Özellikleri | Anlatma ve tartışma |
12 | 1990'lı yıllarda Türkiyede Yönetim Alanı | Anlatma ve tartışma |
13 | Örgütsel Yapı ve Uygulamaların Transferi ve Türkiye'de Yeniden Kurgulanması | Anlatma ve tartışma |
14 | Örgüt araştırmalarında törensel görgülcülük üzerine | Anlatma ve tartışma |
15 | Yönetim ve Örgüt Alanında Yayın Yapmak: İlginç Çalışma Nedir? | Anlatma ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Buğra, A. 1994. Devlet ve işadamları. İstanbul: İletişim Yayınları, sayfa 11-239 (Çeviri: Fikret Adaman, State and business in Turkey. Albany: State University of New York Press). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Yazı Tahtası, Prejeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |