|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HAKAN VAHİT ERKUTLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Analitik yaklaşımla ve modeller kullanarak düşünmeyi teşvik ederek, bilimsel eserler ve tez hazırlama becerileri kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygun araştırma tasarımı ve metodolojilerini belirleyebilir. |
PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bir araştırma projesini yürütme sürecini açıklayabilir. |
PÇ-6 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Yönetim ve organizasyon alanında bir tez hazırlayabilir. |
PÇ-11 Yönetim ve organizasyon alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve Yönetim ve organizasyon alanında “Doktor” unvanını alır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders öğrencilerin araştırma projesini tasarlama ve yürütmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Tartışma Yöntemi |
2 | Araştırma önerisinin kabulü | Tartışma Yöntemi |
3 | Tezde dipnot ve kaynakça gösterimi | Tartışma Yöntemi |
4 | Sosyal araştırmalarda etik | Tartışma Yöntemi |
5 | Bilimsel olarak literatürü gözden geçirme ve bir tez çalışması planlama | Tartışma Yöntemi |
6 | Kalitatif ve kantitatif ölçme tekniklerini inceleme | Anlatma Yöntemi |
7 | Teze ilişkin veri toplama yöntemi ve örneklemi belirleme | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi |
10 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi |
11 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi |
12 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi |
13 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi |
14 | Literatür tarama | Tartışma Yöntemi |
15 | Tez çalışmasının sonlandırılması | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2022). Publication manual (7. ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Araştırma yöntemleri ile ilgili kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 10 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 11 | 14 | 154 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 11 | 14 | 154 |
c) Performans Ödevi | 10 | 10 | 100 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 14 | 10 | 140 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 10 | 140 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 730 |