|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Coğrafya Anabilim Dalında hazırlanacak yüksek lisans tezi için gerekli bilimsel çalışma ve yöntemi öğretmek, elde edilen verileri sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayıp değerlendirme konusunda beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapma yetisi kazanabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. PÇ-3 Bilimsel yöntemlerle sınırlı ya da eksik coğrafi bilgiyi geliştirebilmek ve kullanabilmek. PÇ-7 Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kaynak kullanabilir. |
PÇ-3 Bilimsel yöntemlerle sınırlı ya da eksik coğrafi bilgiyi geliştirebilmek ve kullanabilmek. PÇ-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek. PÇ-10 Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tez yazma yetkinliği kazanabilir. |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. PÇ-3 Bilimsel yöntemlerle sınırlı ya da eksik coğrafi bilgiyi geliştirebilmek ve kullanabilmek. PÇ-5 Coğrafyayla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmek ve bu bağlamda en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak. PÇ-10 Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hazırlayacağı tez konusunda veri toplama ve toplanan verileri değerlendirerek bilimsel yöntem ile tez yazımını gerçekleştirmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez konusu belirleme | Anlatım-soru-cevap |
2 | Tez konusu üzerinde değerlendirme | Anlatım-soru-cevap |
3 | Metot konusunu belirleme | Anlatım-soru-cevap |
4 | Konuyla ilgili yapılan diğer çalışmaları araştırma | Anlatım-soru-cevap |
5 | Konuyla ilgili yapılan diğer çalışmaları araştırma | Anlatım-soru-cevap |
6 | Literatür tarama | Anlatım-soru-cevap |
7 | Literatür tarama | Anlatım-soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Literatür tarama | Anlatım-soru-cevap |
10 | Literatür tarama | Anlatım-soru-cevap |
11 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Anlatım-soru-cevap |
12 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Anlatım-soru-cevap |
13 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Anlatım-soru-cevap |
14 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Anlatım-soru-cevap |
15 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Anlatım-soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koelsch, W. A. (2002). G. Stanley Hall, child study, and the teaching of geography. Journal of Geography, 101(1), 3-9. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Konuyla ilgili literatür |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 16 | 1 | |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 14 | 140 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 14 | 98 |
c) Performans Ödevi | 24 | 10 | 240 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 20 | 10 | 200 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 706 |