|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Coğrafya Anabilim Dalında hazırlanacak yüksek lisans tezi için gerekli bilimsel çalışma ve yöntemi öğretmek, elde edilen verileri sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayıp değerlendirme konusunda beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapma yetisi kazanabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. PÇ-3 Bilimsel yöntemlerle sınırlı ya da eksik coğrafi bilgiyi geliştirebilmek ve kullanabilmek. PÇ-7 Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kaynak kullanabilir. |
PÇ-3 Bilimsel yöntemlerle sınırlı ya da eksik coğrafi bilgiyi geliştirebilmek ve kullanabilmek. PÇ-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek. PÇ-10 Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Tez yazma yetkinliği kazanabilir. |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. PÇ-3 Bilimsel yöntemlerle sınırlı ya da eksik coğrafi bilgiyi geliştirebilmek ve kullanabilmek. PÇ-5 Coğrafyayla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmek ve bu bağlamda en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak. PÇ-10 Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hazırlayacağı tez konusunda veri toplama ve toplanan verileri değerlendirerek bilimsel yöntem ile tez yazımını gerçekleştirmek | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tez konusu belirleme | Anlatım-soru-cevap |
| 2 | Tez konusu üzerinde değerlendirme | Anlatım-soru-cevap |
| 3 | Metot konusunu belirleme | Anlatım-soru-cevap |
| 4 | Konuyla ilgili yapılan diğer çalışmaları araştırma | Anlatım-soru-cevap |
| 5 | Konuyla ilgili yapılan diğer çalışmaları araştırma | Anlatım-soru-cevap |
| 6 | Literatür tarama | Anlatım-soru-cevap |
| 7 | Literatür tarama | Anlatım-soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Literatür tarama | Anlatım-soru-cevap |
| 10 | Literatür tarama | Anlatım-soru-cevap |
| 11 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Anlatım-soru-cevap |
| 12 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Anlatım-soru-cevap |
| 13 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Anlatım-soru-cevap |
| 14 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Anlatım-soru-cevap |
| 15 | Tez ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi | Anlatım-soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Koelsch, W. A. (2002). G. Stanley Hall, child study, and the teaching of geography. Journal of Geography, 101(1), 3-9. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Konuyla ilgili literatür | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 1 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 16 | 1 | |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 10 | 14 | 140 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 14 | 98 |
| c) Performans Ödevi | 24 | 10 | 240 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 20 | 10 | 200 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 706 | ||