|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Coğrafya Anabilim Dalında yapılacak bilimsel çalışmalar için gerekli yöntemi öğrenmek, elde edilen verileri sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayıp değerlendirme yetisi kazandırmaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Veri toplama tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-7 Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek. PÇ-14 Coğrafya ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Verileri değerlendirme yetisi kazanabilir. |
PÇ-7 Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek. PÇ-16 Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Araştırma yapabilir. |
PÇ-3 Bilimsel yöntemlerle sınırlı ya da eksik coğrafi bilgiyi geliştirebilmek ve kullanabilmek. PÇ-4 Coğrafyayla ilgili bir problemi araştırarak mekâna uygun çözümler geliştirebilmek. PÇ-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Coğrafya Anabilim Dalında yapılacak bilimsel çalışmalar için gerekli yöntemi öğrenmek, elde edilen verileri sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayıp değerlendirme yetisi kazandırmaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tez konusu belirlenmesi | Anlatım-soru- cevap |
| 2 | Tez konusu üzerinde değerlendirme | Anlatım-soru- cevap |
| 3 | Tez projesi üzerinde çalışma | Anlatım-soru- cevap |
| 4 | Kaynak konusunda araştırma | Anlatım-soru- cevap |
| 5 | Tezde dip not ve kaynakça gösterimi | Anlatım-soru- cevap |
| 6 | Literatür tarama | Anlatım-soru- cevap |
| 7 | Literatür tarama | Anlatım-soru- cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Literatür tarama | Anlatım-soru- cevap |
| 10 | Literatür tarama | Anlatım-soru- cevap |
| 11 | Literatür tarama | Anlatım-soru- cevap |
| 12 | Literatür tarama | Anlatım-soru- cevap |
| 13 | Verilerin değerlendirilmesi | Anlatım-soru- cevap |
| 14 | Verilerin değerlendirilmesi | Anlatım-soru- cevap |
| 15 | Verilerin değerlendirilmesi | Anlatım-soru- cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Doğanay, H., & Zaman, S. (2001). Türkiye turizm coğrafyası (Vol. 3). Konya: Çizgi Kitabevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 1 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 16 | 1 | |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 8 | 48 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 192 | ||