Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Resmi statü ile korunan alanların nereler olduğunu ve bu alanlar üzerindeki biyolojik çeşitlilik durumlarını öğrenir. |
PÇ-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Milli Park,Tabiat Parkı ve Özel Çevre Koruma Alanı gibi Özel Statüde Korunan Alanların güncel sorunlarını öğrenir. |
PÇ-5 Coğrafyayla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmek ve bu bağlamda en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak. PÇ-8 Coğrafyayla ilgili yeterli bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak ve bunları etkin bir biçimde kullanabilmek.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Koruma alanlarının toplumsal önemini kavrar. |
PÇ-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek. PÇ-7 Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek. PÇ-15 Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Koruma önlemlerini ve ideal bir koruma yönetiminin nasıl olması gerektiğini öğrenir. |
PÇ-16 Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Milli Parklar, Tabiat Parkları ve Tabiatı Koruma Alanları...vb., alanların biyoçeşitlilik durumları, mevcut sorunları ve çözüm önerileri, doğal koruma alanları üzerine uluslar arası antlaşmalar, Türkiye’de doğa koruma stratejileri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Koruma biyolojisi: geçmişte ve günümüzde |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 |
Biyoçeşitlilik ve bileşenleri |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 |
Doğal ekosistemler üzerindeki insan etkisi: habitat tahribi ve parçalanması, aşırı tüketim ve istilacı türler |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 |
Tehlike altındaki türler için oluşturulan koruma statüleri |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 |
Türkiye'deki koruma sözleşmeleri ve tehlike altındaki türler |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 |
Korunan alanların planlanması ve yönetimi |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 |
Ülkemizde Korunan Alan Statüleri |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Türkiye'deki milli parklar |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 |
Dünyadaki milli parklardan örnekler |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 |
Türkiye’deki Tabiat parkları |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 |
Türkiye'deki tabiatı koruma alanları |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 |
Türkiye'deki Özel Çevre Koruma Bölgeleri |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 |
Özel Çevre Koruma Alanları ve Güncel Sorunları |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 |
Doğa Korumanın Ekolojik ve Ekonomik Önemleri |
Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
YÜCEL, M., 2005. Doğa Koruma. Çukurova Üniversitesi Yayınları No: 237, Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Genel Yayın no: 265, Ders Kitapları Yayın No: A-85, Adana. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|