|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KONTROL VE OTOMASYON | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALPER GÖRGÜN (agorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, bölüm öğretim elemanlarının ilgi alanlarına göre şubelere ayrılır. Öğrenciler gruplara bölünerek, uygulama projesi tasarlama, devre tasarımı yapma bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sistem/ürün amaç ve kapsamını belirleyebilir. |
PÇ-6 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-12 Enerji sistemlerinin tasarımı, imalatı ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-19 Güç elektroniği alanında kullanılan yarı iletken devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur. Bu elemanlar arasındaki farkları bilir. PÇ-20 Elektrik motorları ve sürücü devreleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-21 Enerji takibinde kullanılan SCADA sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olur ve gerektiğinde enerji kontrolü ve izlemesini sağlayan bir SCADA sistemi gerçekleştirilir. PÇ-22 Güç sistemlerindeki enerji parametrelerini kullanarak güç sistemlerinin analizini gerçekleştirir. PÇ-25 Kontrol ve otomasyon sistemlerinin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaca göre kontrol ve otomasyon sistemleri tasarlayabilir. PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapabilir. |
PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-16 İşyeri açma, işyeri yönetimi, kalite sürekliliği, iş güvenliği ve iş hayatında başarılı olma konularında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-19 Güç elektroniği alanında kullanılan yarı iletken devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur. Bu elemanlar arasındaki farkları bilir. PÇ-20 Elektrik motorları ve sürücü devreleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-21 Enerji takibinde kullanılan SCADA sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olur ve gerektiğinde enerji kontrolü ve izlemesini sağlayan bir SCADA sistemi gerçekleştirilir. PÇ-23 Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Sistem/ürüne ilişkin hesaplama/ yazılım yapabilir. |
PÇ-7 Herhangi bir programa ait algoritma oluşturur ve ileri seviye programa dillerinden en az biri ile program yazar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. PÇ-9 Enerji Sistemleri ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-16 İşyeri açma, işyeri yönetimi, kalite sürekliliği, iş güvenliği ve iş hayatında başarılı olma konularında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-21 Enerji takibinde kullanılan SCADA sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olur ve gerektiğinde enerji kontrolü ve izlemesini sağlayan bir SCADA sistemi gerçekleştirilir. PÇ-23 Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. PÇ-25 Kontrol ve otomasyon sistemlerinin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaca göre kontrol ve otomasyon sistemleri tasarlayabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Sistemi/ürünü gerçekleştirebilir. |
PÇ-9 Enerji Sistemleri ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-13 Enerji alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-15 Elektrik kumanda sistemlerinin ve programlanabilir denetleyicili sistemlerin tasarımı, kurulumu, bakım-onarımını yapar. PÇ-16 İşyeri açma, işyeri yönetimi, kalite sürekliliği, iş güvenliği ve iş hayatında başarılı olma konularında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-19 Güç elektroniği alanında kullanılan yarı iletken devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur. Bu elemanlar arasındaki farkları bilir. PÇ-20 Elektrik motorları ve sürücü devreleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-21 Enerji takibinde kullanılan SCADA sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olur ve gerektiğinde enerji kontrolü ve izlemesini sağlayan bir SCADA sistemi gerçekleştirilir. PÇ-25 Kontrol ve otomasyon sistemlerinin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaca göre kontrol ve otomasyon sistemleri tasarlayabilir. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-5 | Sistemin/ürünün çıktılarını sunabilir. |
PÇ-6 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. PÇ-9 Enerji Sistemleri ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. PÇ-10 Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. PÇ-11 Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. PÇ-12 Enerji sistemlerinin tasarımı, imalatı ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-15 Elektrik kumanda sistemlerinin ve programlanabilir denetleyicili sistemlerin tasarımı, kurulumu, bakım-onarımını yapar. PÇ-16 İşyeri açma, işyeri yönetimi, kalite sürekliliği, iş güvenliği ve iş hayatında başarılı olma konularında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-19 Güç elektroniği alanında kullanılan yarı iletken devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur. Bu elemanlar arasındaki farkları bilir. PÇ-20 Elektrik motorları ve sürücü devreleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-21 Enerji takibinde kullanılan SCADA sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olur ve gerektiğinde enerji kontrolü ve izlemesini sağlayan bir SCADA sistemi gerçekleştirilir. PÇ-23 Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. PÇ-25 Kontrol ve otomasyon sistemlerinin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaca göre kontrol ve otomasyon sistemleri tasarlayabilir. PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Araştırma yapmak, analiz yapmak, fonksiyon çıkarımı yapmak, Malzemeleri seçmek , Analizi sunmak, algoritma ve programlama, hesaplama ve program | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çalışma Konusunu Seçmek | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 2 | Elde Edilen Bilgileri Sunmak | Proje Sunumu |
| 3 | Sistem/Ürünün Fonksiyonlarını ve Değişkenlerini Tanımlamak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 4 | Gerekli Malzemeleri Seçmek | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 5 | Elde Edilen Bilgileri Sunmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması,Proje Sunumu |
| 6 | Sistem/Ürünün Şartnamesi veya Akış Şemasını Hazırlamak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 7 | Sistem/Ürünün Programını veya Hesaplamalarını Yapmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sistem/Ürünün Programını veya Hesaplamalarını Yapmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 10 | Sistemin/Ürünün Çalışacağı Ortamı Kurmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 11 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 12 | Sistemin/Ürünün Kurulumunu Yapmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 13 | Sistemi/Ürünü Test Etmek | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması,Proje Sunumu |
| 14 | Sistemi/Ürünü Test Etmek | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması,Proje Sunumu |
| 15 | Sistemin/Ürünün Çıktılarını Rapor Halinde Sunmak | Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ayvaz, B. & Borat, O. (2022). Sistem Analizi ve Tasarımı. Nobel Akademik Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 1 | 20 |
| 5.Rapor | 12 | 1 | 20 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 5 | 20 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 9 | 1 | 9 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
| Sözlü Sınav | 4 | 4 | 16 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||