|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SIDDIK ÖZALP (mehmetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arapça dilbilgisi alanında öğrencilerin eksik ve açıklarını gidermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Arap gramerine ait ileri düzeyde bilgiler kazanır. 2 Dilbilgisine dair ayrıntıları bilir. 3 Karmaşık gibi görünen cümle ve terkipleri irab ve tahlil etme becerisi elde eder. 4 Uzun cümleleri tercüme etme becerisi gelişir. 5 Arap gramerine ait literatür bilgisi genişler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cinsini nefyeden la ile ilgili konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Zanne ve benzerler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Tenazu ve iştigal | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Mensubatlar: Mefulun bih- mefulun mutlak- mefulun fih | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Mefulun leh- mefulun maah | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | İstisna | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Hal ve çeşitleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temyiz | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Münada | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Tahzir - iğra ve ihtisa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Harfi cer izafet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Tevabiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Tevabiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Tevabiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İbn Hişâm, Cemâluddîn Abdullah el‐Enṣârî. Muğnî’l‐lebîb ‘an kutubi’l‐ e‘ârib, nşr. Dr.Abdullatif Muhammed Hatib, es‐Silsiletu’t‐Turâsiye, Kuveyt, 2000. | |
2 | el-Câmî, Nureddin Abdurrahman. el-Fevâidu'z-ziyâiyye. İstanbul: 2015. | |
3 | el-Galâyînî, Mustafa. Câmi‘û’d-dûrusi’l-Arabiyye. Beyrut: el-Mektebetu’l-‘Asriyye, 1995. | |
4 | Hasan, Abbas. en-Nahvu’l-vâfî. C 4, Kahire: Dâru’l-maarife 1974. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |