|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH KUŞÇUOĞLU (abdullahkuscuoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH KUŞÇUOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arap dili ve edebiyatına ait roman, hikaye, şiir, tiyatro gibi modern metinleri tanıma, okuma, anlama ve tercüme etme becerisini kazandırma ve geliştirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Modern Arap Edebiyatına ait literatürü bilir 2 Modern Arap Edebiyatına ait türleri bilir ve öne çıkan eserleri tanır. 3 Modern Arap Edebiyatı ile ilgili akımlar hakkında bilgi sahibi olur 4 Modern Arap Edebiyatına ait metinleri tahlil edebilir 5 Modern Arap Edebiyatına ait metinleri tercüme edebilir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Modern Arap Edebiyatına Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Modern Dönemde Romancılar ve Eserleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Çağdaş Arap Romanlarından Örnekler I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Çağdaş Arap Romanlarından Örnekler II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Çağdaş Arap Romanlarından Örnekler III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Çağdaş Arap Şairleri ve Eserleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Çağdaş Arap Şairlerinden Örnekler I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çağdaş Arap Şairlerinden Örnekler II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Çağdaş Arap Şairlerinden Örnekler III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Modern Dönem Arap Hikayecileri ve Eserleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Modern Dönem Arap Hikayelerinden Örnekler I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Modern Dönem Arap Hikayelerinden Örnekler II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Modern Dönem Arap Hikayelerinden Örnekler III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Modern Dönem Arap Hikayelerinden Örnekler III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÇAĞDAŞ ARAP DİLİ METİNLERİ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |