|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin mütevatir kıraatlerin usulleri hakkında bilgi sahibi olmasını ve mütevatir kıraatlerin usul özellikleri doğrultusunda uygulama yapmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mütevatir kıraatlerin usulleri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kendi kıraatimiz olan Asım kıraatiyle diğer mütevatir kıraatler arasındaki farklılıklar hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kur'ân'ın bazı bölümlerini farklı kıraatlerle okuyabilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mütevatir kıraatlerin usul özellikleri doğrultusunda uygulama yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mütevatir kıraatler. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
2 | Nafi kıraati özellikleri,nafi kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
3 | İbn Kesir kıraati özellikleri,İbn Kesir kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
4 | Ebu Amr kıraati özellikleri,Ebu Amr kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
5 | İbn Amir kıraati özellikleri,İbn Amir kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
6 | Asım kıraati özellikleri,Asım kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
7 | Asım kıraati özellikleri,Asım kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hamza kıraati özellikleri,Hamza kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
10 | Kisai kıraati özellikleri,Kisai kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
11 | Ebu Cafer kıraati özellikleri,Ebu Cafer kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
12 | Yakub kıraati özellikleri,Yakub kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
13 | Halef kıraati özellikleri,Halef kıraatine göre okuyuş örnekleri. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
14 | Genel tekrar. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
15 | Genel tekrar. | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İbn Mücahid,Kitâbus Seb'a fi'l-kırâât,thk:Şevki Dayf.Kâhire,1119. | |
2 | İbnül Cezeri,en-Neşr fil Kıraatil-Aşr,Thk:Muhammed ed-Dabba,Beyrut. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kur'ân-ı Kerim,kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |