|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencinin klasik tecvid metinlerini tanımasını ve tecvide dair bilgileri bu metinler üzerinde görmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Klasik tecvid metinlerini ve müelliflerini tanıyabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Bazı tecvid ıstılahlarını bilebilir ve tanımlayabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Tecvide dair konuları asli kaynaklardan inceleyebilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tecvide dair konuların klasik metinler üzerinden ele alınması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mekki b. Ebi Talib'in er-Riaye adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 2 | Ebu Amr ed-Dani'nin et-Tahdid adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 3 | Kurrtubi'nin el-Mudih adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 4 | Hemedani'nin et-Temhid adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 5 | İbn Cezeri'nin el-Mukaddime adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 6 | İbn Cezeri'nin en-Neşr adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 7 | İbn Cezeri'nin et-Temhid adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Taşköprizade'nin Şerhu Mukaddimeti'l-Cezeriyye adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 10 | Ali el-Kari'nin el-Minehu'l-Fikriyye adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 11 | Saçaklızade'nin Cühdel-Mukill adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 12 | Curaysi'nin Nihayetül Kavlil Müfid adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 13 | Husari'nin Ahkamu KIraati Kur'ani'l-Kerim adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 14 | Mersafi'nin Hidaye adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 15 | Ğanim Kadduri Hamed'in Şerhul Veciz adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Kitap Eleştirisi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kur’an-ı Kerim | |
| 2 | Abdurrahman Çetin,Kur'ân Okuma Esasları,Emin Yyayınları,Bursa 2015. | |
| 3 | Mustafa Sağlam,Kur'an Tecvidi,Kimlik Yayınları,İstanbul 2020. | |
| 4 | Eymen Rüşdi Süveyd,et-Tecvîdü'l-Musavver,(trc. MustafaSağlam),Daru'l-Ğavsani Yayınları,Beyrut 2019. | |
| 5 | Yahya el-Ğavsânî, Teysîru Ahkâmi’t-Tecvîd, (trc. Mustafa Sağlam) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Tecvid kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||