|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALEVİ BEKTAŞİ İLMİ KAYNAKLARI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MİHRİBAN ARTAN OK (artanmihriban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırmalarda kullanılan nitel, nicel ve karma araştırma yöntemleri kullanarak belirlenen bir konuda araştırma yürütebilecek yetkinlik kazanmalarıdır. Araştırma yöntemlerinin konu ve örneklem, veri toplama ve analiz etme gibi aşamalarının teorik ve uygulamalı olarak ele alınması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Belirli bir konu ve yöntem seçerek, konu hakkında literatür taraması yapabilir ve ilgili metotları kullanarak evren- örneklem belirleyebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Sahadan ve literatürden elde ettiği verileri analiz edip raporlaştırabilir |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Veri toplama tekniklerini kullanarak sahaya inebilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
bilimsel araştırmada kullanılan nitel, nicel ve karma araştırma yöntemleri ele alınır. Her bir yöntem için araştırma yapılandırma süreçleri açıklanarak basamaklandırılır. Araştırma konusu belirleme, literatür taraması, yöntem seçimi ve rapor yazımı gibi aşamalar açıklanır. Dersin sonucunda belirlenen bir konu öğrenci tarafından uygulamaya dökülerek sahaya inilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nitel, Nicel ve Karma Yöntemin genel özellikleri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
2 | Bir araştırma konusu belirleme | Sözlü anlatım-soru- cevap |
3 | Belirlenen konu hakkında literatür taraması gerçekleştirme | Sözlü anlatım-soru- cevap |
4 | Araştırma soruları veya hipotezleri oluşturma | Sözlü anlatım-soru- cevap |
5 | Araştırmanın kapsam ve sınırlılıklarını belirleme | Sözlü anlatım-soru- cevap |
6 | Yöntemin örneklem metoduna uygun örneklem belirleme | Sözlü anlatım-soru- cevap |
7 | Saha için ön hazırlık yapma | Sözlü anlatım-soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sahaya inme ve sahada dikkat edilmesi gereken konular | Sözlü anlatım-soru- cevap |
10 | Veri toplama metotları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
11 | Veri toplama metotları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
12 | Rapor yazma ve raporda dikkat edilmesi gereken hususlar | Sözlü anlatım-soru- cevap |
13 | Ders anlatımı ile paralel yürütülen uygulama raporlarının sunumu | Sözlü anlatım-soru- cevap |
14 | Ders anlatımı ile paralel yürütülen uygulama raporlarının değerlendirilmesi | Sözlü anlatım-soru- cevap |
15 | Genel değerlendirme | Sözlü anlatım-soru- cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kumar, Ranjit. (2015). Araştırma Yöntemleri: Yeni Başlayanlar İçin Adım Adım Araştırma Rehberi. (çev. Güçlü Şekercioğlu). Ankara: Egde Akademi. | |
2 | Patton M. Q. (2014). Nitel araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (çev. F. Z. Öztürk). Ankara: Pegem Akademi. | |
3 | Creswell, J. W. (2013). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları.4.b. (çev. S. B. Demir) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. | |
4 | Punch, K. F. (2014). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. (çev. Dursun Bayrak). Ankara: Siyasal Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 13 | 1 | 10 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |