|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAHLAN ÖZTÜRK (sahlan.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş alanı ile ilgili ileri düzeydeki bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilme PÇ-2 Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilme PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-5 Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilme PÇ-7 Yeni projeler sunabilme yeteneği kazanabilme |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve Araştırma | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
2 | Bilim ve Araştırma | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
3 | Bilimsel Yöntemin Aşamaları ve Problem, Problem Seçimi için Ölçütler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
4 | Bilimsel Çalışmanın Basamakları Veriler ve Toplanması | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
5 | Araştırma Teknikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
6 | Araştırma Teknikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
7 | Ara Sınav | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
10 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
11 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
12 | Araştırma raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
13 | Araştırma raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
14 | Etik İlkeler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
15 | Mühendislik ve Etik | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |