|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevre mühendisliğinin ilgi alanlarının tanıtılması; Çevresel problemlerin çözümünde, mühendislik prensiplerinin uygulanması; öğrencilerin sonraki yarıyıllarda görecekleri dersler hakkında genel olarak bilgi sahibi olmasını sağlamak ve temel oluşturmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre Mühendisliğinin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş alanı ile ilgili ileri düzeydeki bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilme PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-5 Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilme PÇ-6 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi alanının ileri kabul edilen dergilerinde yayınlayarak bilgisinin sınırlarını genişletebilme |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çevre mühendisliğinin alt alanlarını tanımlayabilir. |
PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme PÇ-12 Alanındaki uzman kişiler ile konuların tartışılmasında özgün görüşlerini ortaya koyabilme ve savunabilme PÇ-15 Alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümünde hızlı ve işlevsel karar verme yetkinliğine sahip olma PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmesi ve bu konuda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilmesi |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel tanımlar, kirletici kaynakları, organik maddenin ayrışması, su kirliliği, kirlilik parametreleri, su getirme ve kanalizasyon, içme sularının arıtılması, kullanılmış suların arıtılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Su Kirliliği | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
2 | Sulak Alanlarda Su Kirliliği | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
3 | İleri Su Arıtma Prosesleri | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
4 | İleri Su Arıtma Prosesleri | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
5 | İleri Su Arıtma Prosesleri | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
6 | İleri Su Arıtma Prosesleri | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
7 | İleri Su Arıtma Prosesleri | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | İleri Atıksu Arıtma | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
10 | İleri Atıksu Arıtma | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
11 | İleri Atıksu Arıtma | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
12 | İleri Atıksu Arıtma | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
13 | İleri Atıksu Arıtma | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
14 | İleri Atıksu Arıtma | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
15 | İleri Atıksu Arıtma | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Water and Wastewater Treamtent, MetCalf Eddy | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Deneysel ders malzemesi bulunmamaktadır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 2 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |