|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TURGUT (mturgut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Splintli kronlar ve köprüler için diş preparasyonu, sabit protez yapımı için laboratuvar çalışmasına uygun die?lı model hazırlanması, metal destekli köprü , metal destekli porselen kron ve bölümlü kron yapımı için gerekli laboratuvar aşamaları ile ilgili bilgiyi ve beceriyi kazandırmak, ayrıca öğrencilere CAD/CAM ve fiber post gibi uygulamalar, güncel klinik diş hekimliği ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Diş preparasyon prensiplerini, Ölçü alma ve model hazırlama işlemlerini tanımlar |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Daimi dentisyonun okluzyon ve fizyolojisi ile ilgili genel bilgileri, artikülatörleri ve interokluzal kayıtları belirtebilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kron ? köprü restorasyonlarının laboratuvar aşamalarını sıralar, Dental porseleni tanımlar ve metal destekli porselen restorasyon yapım prensiplerini belirtebilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çeşitli basamakların (shoulder, chamfer, knifeedge) preparasyonu, die?lı model hazırlığı, döküm, çok sayıda komşu diş preparasyonu, porselen yığılması, fantom çenelerde çalışma, CAD uygulaması, post-core uygulaması,modellerde implant destekli protezler için ölçü alımı uygulaması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1.Program tanıtılması ve tek çene modelde köprü çalışması 1.1. 13-11 no?lu Dişlerde Shoulder Basamak tipiyle preparasyon sonrası die?lı model hazırlığı ve full-kontur modelasyon | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
2 | 1.2. 23-25-27 no?lu dişlerde chamfer tip basamak ile preparasyon sonrasında die lı model hazırlığı, modelasyon, döküm | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
3 | 1.2. 23-25-27 no?lu dişlerde chamfer tip basamak ile preparasyon sonrasında die?lı model hazırlığı, modelasyon, döküm | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
4 | 1.3. 31-32-33 no?lu dişlerde preparasyon (31-32 knifeedge, 33 chamfer) | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
5 | 2.Tek çene modelde metal destekli porselen köprü yapımı | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
6 | 2.1. 46-44 no?lu dişlerde chamfer tip basamak ile preparasyonu, , porselen alt yapı modelasyonu | |
7 | 2.2. 46-44 porselen yığılması ve bitirilmesi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 3. Fantomda sabit protez çalışması 3.1. 13-12-11-21-22-23 no?lu dişlerde fantomda preparasyon ve ölçü | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
10 | 3. Fantomda sabit protez çalışması 3.1. 13-12-11-21-22-23 no?lu dişlerde fantomda preparasyon ve ölçü | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
11 | 4. Post-core ve fiber post 4.1. 23-25 Daimi dişte preparasyon(Chamfer) ve 23 no?lu Dişe post-core uygulaması ve full kontur modelasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
12 | 4. Post-core ve fiber post 4.1. 23-25 Daimi dişte preparasyon(Chamfer) ve 23 no?lu Dişe post-core uygulaması ve full kontur modelasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
13 | 5. Implant destekli protezlerde ölçü alım teknikleri | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
14 | 6. CAD ile kron tasarımı | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
15 | 6.1. LabScan ve CAD uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. HT, Hobo S, Whitsett LD. Fundementals of fixed prosthodontics, Shillingburgh, Quintessence Pub. 1996, Chicago. | |
2 | 2. Prosthetic Therapy of Toothless Patients: Classic Full Prosthesis. Çalıkocaoğlu S. Quintessence publishing, 2015, Istanbul | |
3 | 3. Planning of Movable Partial Dentures. Can G, Akaltan F. Rotatıp publishing house, 2014, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |