|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELEK HİLAL KAPLAN (melekhilal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Restoratif Diş Tedavisi klinik uygulamalarını preklinik ortamında öğrenmek ve fantom dişler üzerinde çalışmalar yapmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Diş çürüğünü tanımlayabilir, tarihçesi, teorileri ve etyolojisini, çürük oluşumunda mikroorganizmaların rolünü açıklayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Restoratif işlemlerde kullanılan aletleri kullanabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Amalgam restorasyonların preparasyonunu ve restorasyon uygulamasını yapabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Anterior kompozit restorasyonların preparasyonunu ve uygulamasını yapabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
El aletleri ve dolgu materyallerinin özelliklerini anlatılması, kavite preparasyon tekniklerinin fantom dişler üzerinde uygulanmasıdır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Restoratif tedavide kullanılan aletlerin tanıtılması ve kullanımı | Anlatma yöntemi, soru cevap |
2 | Sınıf I Amalgam preparasyonlarının hazırlanması | Anlatma yöntemi, soru cevap |
3 | Sınıf II Amalgam preparasyonlarının hazırlanması | Anlatma yöntemi, soru cevap |
4 | Sınıf V ve Sınıf VI preparasyonlarının hazırlanması | Anlatma yöntemi, soru cevap |
5 | Taban maddesi uygulamaları | Anlatma yöntemi, soru cevap |
6 | Amalgam restorasyon uygulaması | Anlatma yöntemi, soru cevap |
7 | Amalgam restorasyonlara bitirme ve polisaj uygulanması | Anlatma yöntemi, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Daimi dişlerde amalgam uygulamaları | Anlatma yöntemi, soru cevap |
10 | Sınıf III, IV, ve V preparasyonlarının hazırlanması | Anlatma yöntemi, soru cevap |
11 | Sınıf III,IV, ve V preparasyonlara taban maddesi ve kompozit uygulaması | Anlatma yöntemi, soru cevap |
12 | Daimi dişte kompozit restorasyon uygulaması | Anlatma yöntemi, soru cevap |
13 | Daimi dişte kompozit restorasyon uygulaması | Anlatma yöntemi, soru cevap |
14 | Konservatif preparasyonlar ve amalgam restorasyon çalışmaları | Anlatma yöntemi, soru cevap |
15 | Pin destekli restorasyon uygulamaları | Anlatma yöntemi, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kompozit Restorasyonlar, Berrin Dayangaç,Quıntessence Yayıncılık,2013. İleri Restorasyon Teknikleri, Alaçam T. Nalbant L. Alaçam A. Ankara,2006. | |
2 | Restoratif Diş Tedavisi Akıl Notları, Prof. Dr. Uğur Erdemir, Güneş Tıp Kitapevleri, 2020, 9789752777873. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |