|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TURGUT (mturgut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Madde kaybı olan dişlerin, kısmi ve tam dişsiz hastaların sabit ve hareketli protezlerle rehabilitasyonu konularında gerekli teorik bilgileri vermek ve yapılan klinik uygulamalarla teşhis, tedavi planlaması ve temel protetik tedavileri yapabilme becerilerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sabit protez çeşitlerini tanımlayabilecek Sabit protezle ilgili tüm materyalleri tanımlayabilecek |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
DÖÇ-2 | Preparasyon kurallarını tanımlayabilecek. Bir sabit protetik restorasyonun tüm laboratuvar ve klinik aşamalarını açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
DÖÇ-3 | Tedavi planlamasını yapabilecek. Dişsizlik durumlarını sınıflandırabilecektir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
DÖÇ-4 | Tam ve hareketli bölümlü protezlerde retansiyon, stabilite ve destek faktörlerini tanımlayabilecektir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Madde kaybı olan dişlerin protetik rehabilitasyonu, kısmi ve tam dişsiz hastaların sabit ve/veya hareketli protezlerle tedavisi, protetik diş tedavisinde klinik uygulamaların aşamaları,protetik diş tedavisinde estetik prensipler, protetik diş tedavisi aşamalarında oluşabilecek temel sorunlar ve çözümleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Inley Ve Onley Restorasyonlar | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
2 | Metal-Porselen Restorasyonların Labaratuar İşlemleri | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
3 | Periodontoloji protez ilişkisi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
4 | Tam Seramik Kronlar I | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
5 | Tam Seramik Kronlar II | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
6 | Geçici Restorasyonlar | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
7 | Metal Porselen Restorasyonlarda Başarısızlıklar Ve Tamir Yöntemleri | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sabit Restorasyonlarda Kullanılan Yapıştırma Ajanları Ve Simantasyon İşlemleri | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
10 | Post-Core Çalışmaları | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
11 | Köprü protezde dayanak dişlerin değerlendirilmes | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
12 | Bölümlü protezlerin tanımı, amaçları ve endikasyonları Bölümlü protezlerde hasta muayenesi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
13 | Bölümlü protezlerde fonksiyonel ölçü | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
14 | Bölümlü protezlerde diş seçimi ve diş dizimi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
15 | Bölümlü Protezlerin Ağız Sağlığına Etkileri | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Herbert T. Shillingburg 2012. Sabit Protezlerin Temelleri Quintessence Publishing Co Inc.,U.S. | |
2 | Senih Çalıkkocaoğlu, Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |