|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CİHAN HASÇİZMECİ (cihanhascizmeci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin klinik stajlara başlamadan önce Diş Hekimliği Fakültesinin kliniklerinde gözlem yaparak, kliniklerin işleyişi ve yapılan tedaviler hakkında bilgi sahibi olması,kullanılan malzemelerin tanınması ve hazırlanmasını, hastanın tedaviye başlamadan önceki hazırlık sürecini görmesini, hekimi asiste etmeyi öğrenmesini amaçlanmaktadır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hastanın tedaviye hazırlanma sürecini ve tedavi sonrası hastaya verilen önerileri açıklar. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Klinikte kullanılan diş hekimliği materyal ve malzemelerini tanır ve nasıl hazırlandığını açıklayabilir |
PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Diş hekimini tedaviler sırasında asiste edebilir. |
PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Diş hekimliğinin tanımı, Diş hekimliği alanları, Diş hekimliği klinik yapısı ve bölümleri, Temel diş hekimliği kavramları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Diş Hekimliği Fakültesinde bulunan anabilim dallarının klinik düzenlerinin ve yapılan tedavilerin gözlenmesi | Anlatım Gözlem |
2 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
3 | Ağız Diş ve Çene Cerrahisi Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
4 | Ağız Diş ve Çene Cerrahisi Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
5 | Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
6 | Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
7 | Periodontoloji Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Periodontoloji Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
10 | Endodonti Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
11 | Endodonti Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
12 | Restoratif Diş Hekimliği Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
13 | Restoratif Diş Hekimliği Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
14 | Pedodonti Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
15 | Pedodonti Anabilim Dalı | Anlatım Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yöntemi. Prof. Dr. Mehmet Ali Kılıçarslan. Klinik Diş Hekimliği. Ferda Taşar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |